“A környezetre gyakorolt hatás csökkentését célzó törekvéseinek szellemében a Mitsubishi a 2015-ös pénzügyi évig 8 új, elektromos hajtású járművet mutat be” – ez az egyik fő mondanivalója a Mitsubishi ma közzétett új, középtávú üzleti tervének. Ez esetben ez nem nyolc villanyautót jelent, de szerepelnek közöttük a konnektorról tölthető hibrid modellek is.

Az új program kialakításában nagy szerepet játszott az autóiparban tapasztalható kereslet jelentős átalakulása, amit a világméretű gazdasági válság okozott. A terv a fejlődő piacokra és a környezetvédelmi kezdeményezésekre összpontosítja az üzleti forrásokat, de a Mitsubishi továbbra is koncentrál az olyan stratégiai modellekre, mint a kompakt autók és a szabadidő-autók, amelyek iránt folyamatosan nő a kereslet. Megszűnik a regionális modellfejlesztés, így ésszerűsíthetők a fejlesztési folyamatok és a modellkínálat.

A feltörekvő piacokon a japán cég bővíti gyártókapacitását, hogy megfeleljen az itt tapasztalható, növekvő keresletnek. Thaiföldön a Mitsubishi felépíti harmadik gyárát, így ez az ország lesz Japán után a második legnagyobb exportbázisa. Kínában a vállalat egy helyi partnerrel közös vállalkozásban bővíti gyártókapacitását, míg Oroszországban egy új SUV gyártását indítják be.

A Mitsubishi ezen túlmenően olyan partneri szövetségek kialakítására törekszik, amelyek önálló üzleti területeken bővítik a lehetőségeket és növelik a jövedelmezőséget. Ezért a PSA Peugeot Citroën vállalattal fennálló üzleti társulás mellett a Nissannal is bővíti partneri viszonyát.

A változások eredményeként a 2010-re tervezett egymilliós eladási szám a 2013-as pénzügyi évben 1,37 millióra nőhet.