Sebastien Loeb úgy véli, csak kemény harc árán védheti meg újra világbajnoki címét, de a pilóta szerint ezzel csak nőtt a motivációja. Loeb 2011-ben nyolcadik egyéni bajnoki címére hajt, míg csapata, a Citroen a hetedik konstruktőri trófeát szeretné megszerezni. A francia versenyző új csapattársat kapott, akivel egy kicsivel több gondja lehet, mint Dani Sordóval eddig.

Míg a spanyol ideális második számú pilóta volt, addig Ogier tavaly kétszer nyert futamot, így aligha vágyik Loeb árnyékába. Az első versenyeken még biztosan egyenlőkként indulnak. “Mint ahogy mindig, a Citroen tökéletesen azonos autókat biztosít számukra. Ha valamelyikük jobb időt ér el, mint a másik, az csak azért lesz, mert ő a gyorsabb” – mondta a csapat vezetője, Olivier Quesnel.  Tisztában lehet ezzel a hétszeres világbajnok is, ő is elsősorban csapattársát szeretné legyőzni.

“Teljesen új kihívás a mostani, sokkal több ismeretlen tényezővel, mint a korábbi években. Meg kell várnunk az első versenyeket, hogy láthassuk az erőviszonyokat. Addig is azoknál a srácoknál kell gyorsabbnak lennem, akik ugyanolyan autóval versenyeznek, mint én. Sebastien Ogiert és Petter Solberget legyőzni komoly kihívás. Azt gondolom, nehéz szezon lesz, de ez csak még jobban növeli a motivációmat.”



A legtöbb tesztet Dél-Európában végezték


Loeb képességeit senki sem vitatja, 2011-ben azonban új autóval versenyeznek a rali-világbajnokságon. Míg a Citroen C4 WRC, a Xsara WRC továbbfejlesztéséből született, a DS3 WRC egy teljesen új modell, mivel új szabályok léptek életbe.

“Az autó egész másnak érződik, mint a C4. A DS3 rövidebb, ami még agilisabbá teszi a szűk kanyarokban, ugyanakkor a gyors részeken sokkal izgágább. Összességében sokkal többet kell dolgozni a kormány mögött, egyfelől az autó említett mérete miatt, másfelől a központi differenciálmű hiánya (új szabály – a szerk.) miatt, illetve a félautomata sebességváltók visszatérése okán, mert így el kell engednünk a kormányt a váltáshoz” – magyarázta Loeb.

Az új technikai szabályok egyik legfontosabb részlete, hogy a korábbi 2,0 liter helyett 1,6-os turbómotor kerül a versenyautókba, ami természetesen a teljesítmény és a nyomaték csökkenéséhez vezetett. “A motorteljesítmény csökkenése miatt a legtöbbet kell kihoznunk a futóműből. Természetesen, mint mindig, magasabb teljesítményt szeretnénk, de azt hiszen, az új versenyautók így is nagyon látványosak lesznek” – tette hozzá a címvédő.  

Az új műszaki szabályok mellett van egy további változó is, mégpedig, hogy ebben az idényben a Pirelli helyett a Michelin szállítja a gumikat, ami a csapatoknak nem a logisztikában jelent igazán változást.

“A Michelin gumik profilja alapvetően eltérő, szóval jó néhány dolgot kellett felülvizsgálnunk a felfüggesztésben: a futómű feszességét, a kerekek dőlését, a stabilizátorokat stb. – mondta Xavier Mestelan-Pinon, a Citroen Sport technika vezetője.

A szakember kifejtette, hogy a központi differenciálmű nélkül az autók sokat fognak mozogni a fékezési részeken. A motorok magasabb fordulaton pörögnek majd és hangosabbak lesznek, az új váltó miatt a pilótáknak többet kell dolgozniuk a kormánnyal. Így aztán:

“Én azt mondom, hogy ezek az autók még látványosabbak lesznek a nézők számára.”

A 2011-es rali-világbajnokság első versenye a Svéd-rali lesz február második hetében. A Citroen már túl van az első havas teszteken: