Új márkával bővítené kínálatát a Volkswagen, amellyel speciálisan Kína, a világ legnagyobb autópiaca számára gyártanának autókat. “Helyi márkát keresünk, hogy új piaci szegmensbe léphessünk” – mondta el Karl-Thomas Neumann, a Volkswagen-csoport kínai leányvállalatának vezetője, aki kifejtette, hogy a kínai kormány is azt kéri a helyi és a külföldi gyártóktól, hogy hozzanak létre új kínai márkákat.

A német Handelsblatt információja szerint az új Volkswagen márka olyan kisautókat forgalmazna, amelyek ára 8000 euró (2,2 millió forint) alatt maradna.


Nem lenne újító ezzel az ötlettel a Volkswagen, sokkal inkább követő, miután számos nagy autógyár túl van ezen a döntésen. A céljaik általában azonosak, az új olcsó modelljeik számára hoznak létre egy új márkát, amellyel a piacrészesedés növelése az elsődleges cél jelenleg. Főként a Henan és Szecsuan tartományokban várnak nagyszámú eladást, ahol továbbra is alacsony a gépjárművek aránya, így hamarosan jelentősen bővülhet a kereslet.

A Nissan és kínai partnere, a Dongfeng 2012 elején mutatja be új márkáját Venucia néven, a General Motors a SAIC partnereként már idén piacra dobja Baojun 630-as járművét. 2011 első felére várható a Honda és a Guangzhou Automobile új közös modellje, a Li Nian S1.

2010-ben Kínában több mint 18 millió autó fogyott, 32 százalékkal több, mint a korábbi évben, ezzel már második éve a világ legnagyobb autópiaca. A Volkswagen jelenleg két helyi gyártóval a SAIC Motorral és China FAW Grouppal dolgozik együtt.