Átadták az első két elektromos Peugeot Partner Venturi modellt a Cofely Services vállalatnak, amely Belgiumban piacvezető az energetikai- és a műszaki gazdálkodás, valamint a létesítményüzemeltetés terén.

“Egy kísérleti projektről van szó” – magyarázza Stan de Pierpont, a Cofely Services ügyvezető igazgatója. “Látni szeretnénk, hogy ezek az elektromos járművek hogyan válnak be a mindennapokban. Gyakran előfordul, hogy munkatársainknak egy nap többször kell rövid utat megtenniük a különböző telephelyek között. Szeretnénk ezeket az utakat nulla CO2-kibocsátással megtenni.”

A tervek szerint egy évig használják a járműveket és dokumentálják az összes üzemeltetési adatot és költséget. Ugyanakkor a tapasztalataikat megosztják a testvér vállalatukkal, a Fabricommal is, amely hamarosan szintén egy kisebb flotta elektromos Peugeot Partner Venturi birtokosa lesz.

“A Peugeot többirányú kutatást végez, hogy környezetbarát járműveket fejlesszen ki: kisebb fogyasztás és kisebb emisszió elérése a hagyományos üzemanyagok terén, dízel-hibrid modellek bevezetése még idén, elektromos járművek kifejlesztése, melyek első modelljei az iOn személyautó és a Partner Origin Electric Venturi kombi” – hangsúlyozza Paul-Hervé Polet, a Peugeot Professional igazgatója.

A Venturival közösen fejlesztett Partner nem egy teljesen új típus, évek óta szállít a Postának a PSA ilyen autókat. A jelenlegi, továbbfejlesztett nátrium-nikkel-klorid akkumulátorral felszerelt Partner hatótávja maximum 120 km, legnagyobb sebessége pedig 110 km/óra. Az akkumulátor 230 voltos elektromos hálózatról tölthető fel, a 80 százalékos töltöttséghez azonban öt óra szükséges. Van min javítani.

Készül azonban már a PSA elektromos áruszállítóinak új generációja, amelyet a Mitsubishi bevonásával valósítanak meg.