A Ford a márkaszervizeiben nyújtott szolgáltatások színvonalának javítása érdekében versenyt hirdetett a szerelőknek. A Ford Közép- és Kelet-Európai Értékesítő Kft. által irányított régióból 30 ország 280 Ford márkaszervizének mintegy 1200 szerelője mérte össze tudását a versenysorozaton. A döntő januárban Szentendrén volt.


Az ‘Év Szerelője’ cím megszerzéséért kiírt négyfordulós verseny döntőjében a Ford műszaki osztályának emberei igyekeztek megizzasztani a legjobbakat, hogy ne egyszerűen jussanak a 250 ezer forintos fődíjhoz, de szakmailag érdemeljék ki. A döntőbe jutott szerelőknek három elméleti és öt gyakorlati feladattal kellett megbirkózniuk.

Az általános kérdések megválaszolása mellett a gyártó műszaki dokumentációjának és alkatrész-katalógusának ismerete is kellett az elméleti rész sikeres zárásához. Az igazi próba azonban a gyakorlat volt, ahol olyan feladatokat kell megoldani, mint a 2,2-es dízelmotor lendkerekének és a vezérműtengely pozícióérzékelő rögzítő keretének szakszerű felszerelése és beállítása, vagy megtalálni az okát, miért világít egy Focus műszerfalán a légzsákvisszajelző lámpa.

De az is izgalmasan hangzik, amikor “az új Ford C-MAX kulcs nélküli indító rendszerrel, nem indítható és passzív kulccsal nem nyitható. A feladat a hibát megtalálni és a gépkocsit beindítani”. A javítás közben persze arra is ügyelniük kellett, hogy ne sérüljön, rongálódjon, koszolódjon az autó.

Az egész napos, kimerítő próbák során az elérhető maximum 305 pont volt. A részt vevő 30 ország valamennyi szerelője közül a magyar versenyzők végeztek a legmagasabb eredménnyel. 219,5 pontot elérve, az ‘Év Szerelője’ címet megszerezve az első helyen a Ford Auto Fort Budapest Könyves Kálmán körúti telephelyén dolgozó Németh Viktor végzett. A második helyet a Ford Solymárnál dolgozó Császár Krisztián szerezte meg 216,5 ponttal, míg harmadik helyen a Ford Hovány szegedi telephelyén dolgozó Szabó Attila végzett, 195,5 ponttal.