Sikeres évet zárt az Audi Hungaria Motor Kft., a jármű- és a motorgyártás területén is jelentős növekedést ért el. 2010-ben összesen 1 648 030 erőforrás készült Győrben, ami 19 százalékkal több az előző év eredményéhez képest, amikor kevesebb, mint 1,4 millió darab készült.

A V12-es Audi igazi különlegesség

A V12-es Audi igazi különlegesség


Járművekből is több hagyta el a szerelőcsarnokot tavaly, mint az azt megelőző idényben. 2010-ben összesen 38 541 autó készült Győrben, ami 18,2 százalékos növekedést jelent a 2009-es 32 ezerhez képest. A növekedés egyértelmű, de a válság előtti szint még messze van, 2008-ban 1,9 millió motor és hatvanezer autó készült.

Továbbra is többféle blokkot gyárt a magyar vállalat a Volkswagen-konszern különféle típusai számára. A motorgyártásban 2010-ben 16 új variánst vezettek be.

Legtöbb a négyhengeresből készült, az ilyen benzines és dízelekből összesen 1,284 milliót szereltek össze. Öthengeres benzinesből 1327, hathengeresekből 249 622, nyolchengeresekből 27 406 darabot állítottak össze. A különösen drága modellek számára fent tartott V10-es benzinesből 5773 született, míg a V12-es igazi unikum, hiszen csak 419 készült.

Az A3 kabrió mellett immár az RS3 is itt készül

Az A3 kabrió mellett immár az RS3 is itt készül


Az év egyik legfontosabb eseménye a motorgyártás területen a Kísérleti Motorgyártó Központ megnyitása volt. A sorozatgyártásban készülő motorok mellett immár kísérleti aggregátok is születnek Győrben.

Az első számú modell az Audi Hungariánál a TT Coupé, amelyből a tavalyinál is többet, 20 413 darabot gyártottak. TT Roadsterből 5804, A3 Cabriolet-ból 12 309 darab készült. Idén már egy negyedik modell is szerepel majd a statisztikában, miután tavaly év végén az Audi RS3 is bekerült a termékválasztékba.

Az igazi bővülés azonban 2013-ra várható, miután addigra az Audi AG 900 millió eurós beruházás nyomán a jelenleg működő motor- és járműgyártást a teljes gyártási folyamatot lefedő járműgyárrá bővíti.