Amíg 2004-ben az előrejelzések még csak azt mutatták, hogy az üzemanyag-hatékonyság előrébb lép a vásárlási kritériumok között, mára az első számú fogyasztói szemponttá vált – áll a KPMG 200 autóipari vezető körében végzett felmérésében. Az összes nagy területen, Amerikában, Európában és Ázsiában is ez a legfontosabb vevői kritérium, a vásárlók 92-95 százaléka foglalkozik ezzel a jellemzővel.

Ám míg Ázsia Távol-Keleti részén kiemelten fontos az ergonómia, a komfort, mifelénk ez kevésbé érdekli a vásárlókat, de hasonlóan jobban értékelik arra a biztonsági megoldásokat és segélynyújtási szolgáltatásokat.

Vannak más igények is

Vannak más igények is


Dieter Becker, a KPMG autóipari területének globális vezetője a felmérést ismertetve elmondta: sok szempontból kétszintes globális piac működik. A fejlettebb országok küzdenek azért, hogy lépést tudjanak tartani a változó mobilitási viselkedés problémájával, míg a nagy jövőjű ázsiai régiókban például azon igyekeznek, hogy autók sokaságát szállítsák a nagyobb mobilitásra vágyó lakosságnak. Az autógyártóknak gyorsan kell cselekedniük, hogy megfeleljenek ezeknek a várakozásoknak.

Míg a válaszadó autógyártó-vezetők többsége azt mondta, hogy az elektromos autók nem lesznek megfizethetők a tömegpiac számára az elkövetkező öt évben, fontosnak tartják, hogy befektessenek ebbe a kategóriába – a válaszadók csaknem 90 százaléka tervezi, hogy az összes rendelkezésre álló alternatív üzemanyag-technológia közül a hibrid rendszerekbe, az akkumulátorból nyert elektromos áramra vagy hidrogén tüzelőanyag-cellára épülő technológiákba fektet be a következő öt év során.

Miközben az autógyártók igyekeznek lépést tartani a változásokkal, amelyek majd a szektor jövőjét alakítják, a túlkapacitás továbbra is az egyik fő probléma a fejlett és a feltörekvő piacokon egyaránt. A válaszadók csaknem kétharmada szerint az USA a leginkább telített, utána Japán és Németország következik; érdekes módon a várakozások szerint még Kínában és Indiában is figyelemre méltó túlkapacitás jelentkezik majd öt éven belül.

“Kínában a túlkapacitás olyan szempont, amelyet figyelembe kell venni, de ha nem ruházunk be üzemeinkbe, akkor értékesítési lehetőségeket szalasztunk majd el. Érdemes vállalni ezt a kockázatot” – mondta Bernd Pichler, a Volkswagen China ügyvezető igazgatója.

Forrás: MTI