Azután, hogy a Párizsi Autószalonon a Ford leleplezte az új Fiesta RS WRC-t, tegnap megmutatták, milyen külsővel indul az autó a rali-világbajnokságon. Birminghamben az Autosport Nemzetközi Versenyautó Kiállításán a Ford pilótája, Mikko Hirvonen rántotta le a leplet az új járgányról.

A Focust váltó kocsit a korábbitól eltérő színkombinációval díszítik, ennek fő oka, hogy csökkentette támogatását a korábbi névadó szponzor, a BP, immár csak a Catsrolon keresztül van jelen a cég. Megmaradt viszont Abu-Dzabi, amely 2007 óta támogatja a csapatot. Ennek megfelelően az alakulat neve is más, mostantól Ford Abu Dhabi World Rally Teamként indulnak.


Az autót ugyanaz a hármas vezeti majd 2011-ben, mint eddig, azaz Mikko Hirvonen, Jari-Matti Latvala és Khalid Al Qassimi próbál megálljt parancsolni a Citroën gépeinek.

Mikko Hirvonen a bemutatón úgy vélte, a rali-világbajnokság szabályainak jelentős változása tökéletes lehetőség a Ford számára, hogy megszakítsa a Citroën bajnoki győzelmeinek sorozatát. “Mint ahogy minden évben elmondjuk, itt az idő, hogy elhódítsuk tőlük a koronát” – mondta Hirvonen. “Úgy érzem, készen állok erre, izgatottan várom már a svédországi rajtot. Azt kívánom, bár már ott lennék.”

Vélhetően csapatban, konstruktőrként lesz könnyebb dolga a Fordnak, miután a korábbi autótörő Jari-Matti Latvala látványos átalakuláson ment keresztül tavaly, és végül Sebastien Loeb mögött a második lett a bajnokságban. “Sokat fejlődött, így ebben az évben nagyon erős csapatunk lesz a Citroën ellen. Úgy gondolom, jó esélyünk van, hogy a Ford megszerezze az első helyet ebben az évben, és a Citroën csak a hátsó lámpáinkat nézze.

A Fiesta RS WRC-be az új szabályoknak megfelelően 1,6-os turbómotor kerül, a hajtásban összkerékhajtás szerepel. Az autó első bevetése a rali-világbajnokság első versenyén február 10. és 13. között, a Svéd-ralin lesz. Hirvonen elárulta, hogy bár tempóban a Fiesta nem sokban marad el a Focustól, teljesen másként kell vezetni, főként a kisebb nyomaték miatt, más fordulatszámon kell üzemeltetni a motort, de másként kell sebességet váltani is. “Változtatni kellett a vezetési stílusomon, ez a legnagyobb különbség számomra az autóban” – mondta a finn.