A jelenlegi motorfejlesztési trendek hatására a blokkok kisebb hengerűrtartalmúak és egyre többhöz tartozik turbó. Ám ez a motortechnológia némi hátrányt is magában hordoz: a turbótöltés elkerülhetetlenül megváltoztatja egy motor hangját, aminek zaja a fordulatszám emelkedésével egyre bántóbb lesz. Ha egy turbótöltésű autóban padlógázt adunk, a turbó sivítása erősebb lehet a vezető által kellemesnek ítélt határértéknél.


A Ford az új  Focus 1,6-os turbómotorját ezért speciálisan hangolta át. A motort kiegészítették egy kicsi, de hatékony berendezéssel, egy tulajdonképpeni hangládával, amely összegyűjti a szívórendszerből érkező kellemes motorfrekvenciákat és az utastérbe továbbítja azokat, így a bent ülők kellemes, sportos motorhangot hallanak.

“Minden motornak megvan a maga hangszíne, amit a kipufogórendszer és/vagy a szívórendszer határoz meg. A kipufogó jellemzően az alacsony fordulatszám-tartományokban formálja a hang jellegét, míg magasabb fordulatnál a szívórendszer alakítja ki a motor jellegzetes hangját” – mondta Ralf Heinrichs mérnök.

“A turbótöltésű motoroknál a turbó a szívórendszer szerves része, és képes elnyomni annak hangját, hiszen egy bizonyos fordulatszám fölött a sivító zaj érezhetően felerősödik. Vissza kellett hódítanunk, vagy legalábbis újra kellett teremtenünk a motorhangot; ehhez kiváló eszköz az új berendezés.”

A 60 x 50 x 40 mm-es eszköz négy kamrából áll – kettő a motor felőli oldalon, kettő pedig a kilépő oldalon. A kamrákat egy mozgatható lap választja el egymástól. Erős gázadásnál a motor felől érkező rezgések az elforduló lapnak ütközve hanghullámokká alakulnak, amelyek a kilépő oldali kamrába jutnak. Ezeket a rezgéseket egy hangvezető cső továbbítja az utastérbe, a cső a tűzfalon át vezet a kabinba

A technológiát eredetileg a 2005-ös Focus ST modellhez fejlesztették ki, később megjelent a Focus RS-ben és a Focus RS 500-asban is, és a berendezés agresszív hangolásának köszönhetően ezek az autók komoly hanghatásokat produkáltak. Hasonló eszköz dolgozik egyébként a Peugeot RCZ sportkocsi csúcsmodelljében is.