Bár a Volkswagen-konszern minden egyes Bugatti Veyronon pénzt veszít (állítólag eurómilliókat) a bődületes fejlesztési költségek miatt, úgy hírlik, a kiharcolt státus minden pénzt megér. Ezért aztán
a 300 Coupé, 150 Grand Sport és a 30 Super Sport modell után sem tűnik el a kocsi, hanem új verziót épít a cég.


Ahogy a Porsche 911, úgy a Veyron következő generációjának formája is egy evolúció nyomán készül, azaz sokban emlékeztet majd elődjére, megtartja az ismert sziluettet, de új autót rejt.

Egy bennfentes szerint a következő modell kiinduló alapjaként Walter de’ Silva 1999-es tervei szolgálnak majd. Anno ezeket a terveket nem valósították meg, helyette Hartmut Warkuss ötlete jött létre, Időközben viszont De Silva lett a Volkswagen-konszern vezető formatervezője. Tekintve, hogy a De Silva tervei sok tekintetben hasonlítanak a megvalósult Veyronra, könnyen elképzelhető ez a megoldás.

Várhatóan megtartják a 8,0 literes, 16 hengeres és négy turbóval szerelt motort, de továbbfejlesztett kivitelben, főként az emissziócsökkentés tekintetében. Továbbra is hétfokozatú, dupla kuplungos sebességváltó és négykerék-hajtás birkózna a motor bődületes nyomatékával.


Az új modell motorja ugyanis hozná a mostani csúcsváltozat, a Super Sport 1200 lóerős teljesítményét és 1500 Nm nyomatékát. A cél, hogy az autó 435 km/órás végsebességre legyen képes, miközben 2,5 másodpercnél is rövidebb idő alatt gyorsuljon száz km/órára. Mindkettő felülmúlja a Super Sport értékeit.  

Ezt úgy érnék el, hogy a Veyron jelenlegi 1838 kilogrammos tömegét jelentősen csökkentenék. Az ehhez szükséges technológiát a szintén a Volkswagen AG-hez tartozó Lamborghinitől vennék át, amely hasonló úton gyorsítja a Murcielago hamarosan érkező utódját. Még több karbont és különleges könnyűfémet alkalmaznak a jövőben.

Az autó fejlesztése most gyorsabb is lesz, az első tanulmányt már 2013-ban bemutatják majd. A költségek meg azért nem jelentenek majd gondot, mert készül a hasznot hozó négyajtós modell és mint a cégvezető, Dr. Franz-Josef Paefgen mondta: Messze többe kerül egy idény a Forma-1-es sorozatban, mint működtetni a Bugattit” – utalva arra, hogy egyre többször merül fel, hogy a Volkswagen indul-e a sorozatban. Úgy tűnik, máshol építik a hírnevet.