Azután, hogy egy videón már december elején kiszivárgott az új Mercedes-Benz SLK, most megérkezett a hivatalos közlemény is az autóról. Ahogy minden korábbi SLK-generációnak, ennek is van egy nagy dobása.


Az 1996-ban bemutatott elsőn a nyitható fémtető volt a nagy szám, a második generációban az úgynevezett légsál, amely meleg levegőt áramoltatott a fejtámlákból, kibővítve a kabriós használhatóság idejét. Most a harmadik generációs modellben a Magic Sky Control nevezetű tetőt emeli ki a Mercedes.

Ez a különleges üvegtető gombnyomásra képes változtatni a fényáteresztését, azaz erős napfényben besötétíthető az utastér, de kevesebb fény mellett is világossá tehet. Mindez azonban csak komoly felárért lesz az autó része, alapesetben a karosszéria színével azonos fémtető, második szintként pedig szabályozhatóság nélküli üvegtető is kérhető.

Az új SLK egyébként a klasszikus roadster arányokat hangsúlyozza, azaz a hosszú motorháztető mögött kompakt utastér található, majd rövid far zárja a karosszériát. Az új autó könnyen azonosítható a széles hűtőmaszkról, amely egyfelől emlékeztet az 1950-es legendás 190 SL-re, de persze szoros kapcsolatot jelez az SLS AMG-vel és az új CLS-sel is.


Bár a karosszéria szögletesebbnek hat és a homlokfelület is nagyobb, mint elődjénél, az új SLK alaktényezője sokat fejlődött. A cW-érték a korábbi 0,32 helyett 0,30, ami meghatározza a Mercedes által hangsúlyozott fogyasztáscsökkentést.

Az SLK utastere magában hordozza a sportosságot és az eleganciát, miközben magas minőséget kínál. A műszerfal sok tekintetben emlékeztet az SLS AMG sportkocsiéra. Kérhető sötétbarna dió vagy magasfényű fekete kőris fabetét, de jól áll neki a csiszolt alumínium is. Az éjszakai hangulatot a középkonzol szélén futó, illetve az ajtókban elhelyezett fény javítja. Míg az összhang elég high-tech, a műszerfal tetejét egy analóg óra díszíti.

Kezdetben háromféle motorral készül az SLK. Az SLK 200 BlueEFFICIENCY és 250 BlueEFFICIENCY egyaránt 1,8-as, négyhengeres motort rejt, de előbbi 184, utóbbi 204 lóerős. Természetesen az erősebb jobban megy, 6,6 másodperc alatt képes elérni a százas tempót szemben a másik 7 másodperces idejével, míg a végsebessége 243 km/óra, 240-nel szemben. Fogyasztásban sincs nagy különbség, 6,1 liter a gyengébb és 6,2 az erősebb átlaga 100 kilométerenként.


Az SLK 350-ben már V6-os motor van, ennek teljesítménye 306 LE. Ezzel 5,6 másodperc alatt gyorsul álló helyzetből százra és csak az elektronika állítja meg 250 km/óránál. A típus átlagfogyasztása 7,1 l/100 km, ami annak is köszönhető, hogy minden változatban széria a motorleállító rendszer.

Alapfelszereltségként hagyományos acélrugós felfüggesztés jár az SLK-hoz, de rendelhető kemény rugókból és lengéscsillapítóból összeállított sportfutómű is. Ugyanakkor létezik dinamikus csomag, amelyben folyamatosan változó automata szabályzású csillapító-rendszer szerepel, ami igazodik az úthoz. Ebben a csomagban szerepel a jobb irányíthatóságot biztosító direkt kormányzás is.  

Az autó használatát a kanyarfényt, a ködlámpát és a távolsági fényt is magában foglaló intelligens lámpa rendszer is könnyíti, ami a vezetési kondíciókhoz igazítja a fénynyalábot. A sebességhatár jelző pedig kamerával figyeli a táblákat és a műszerfalon mutatja vezetőnek az épp megengedett maximális sebességet.

Az új Mercedes-Benz SLK január közepétől rendelhető Németországban, ott az alapára 38 675 euró, azaz 10,6 millió forint.