Már-már úgy tűnt, hogy Petter Solberg 2011-ben nem tud rajthoz állni a rali-világbajnokságon és a WTCC-be megy, de a tavaly abszolút harmadikként végző norvég ott lesz, az évadnyitón biztosan. “Nem tudok semmit hivatalosan megerősíteni, mert még vannak tisztázandó részletek, de van egy DS3-asunk és ott leszünk Svédországban” – mondta Solberg szóvivője.

Ennél azonban jóval többet árult el Ken Rees, a Solberg csapat vezetője, aki elmondta, hogy 13 versenyre terveznek és továbbra is privát csapatként. Bár az autó ugyanúgy a Citroën Párizs melletti műhelyéből érkezik majd, akár Sebastien Loeb WRC-je, de ahogy idén, külön bázison lesz a Petter Solberg Rally Team, a szerelőket viszont a Citroën  biztosítja.


“A Petter Solberg World Rally Team versenyzőjeként neveztük Svédországra Pettert, és ha minden rendben megy, akkor regisztrálunk mint konstruktőr a csapatpontokért is” – mondta Rees, aki rávilágított arra is, hogy azért feltételes a konstruktőri regisztráció, mert nincs meg még a teljes idényre a költségvetésük, de igyekeznek újabb pénzeket felhajtani. 
Egyik módja lesz a pénzkeresetnek, hogy a Solberg csapat dolgozik rajta, hogy egy másik autót is versenyeztessen egy fizetős pilótának a Vb Super 2000-es kiírásában, ami majd márciusban kezdődik Mexikóban.  

A következő hetek igazán sűrű munkával járnak majd a Mr. Hollywoodnak becézett pilótának, hiszen január végén a szintén a Citroën Sport vezetője által irányított Peugeot Motorsport felkérésére rajthoz áll az IRC sorozat nyitó versenyén Monte-Carlóban, egy 207 S2000-essel.

Ezzel az autóval most esett át négynapos teszten a 2003-as ralivilágbajnok, majd jöhet a verseny, utána pedig már a DS3 WRC-vel van jelenése Svédországban február elején.

“Petter gyorsan alkalmazkodik minden helyzethez, nem aggódom, hogy felkészült lesz-e Svédországra” – mondta Rees. “Petter most tíz napra elmegy a Monte-Carlo-ralira, de fogunk tesztelni Svédország előtt, jóllehet még nem tudom, hol és mikor.”

Solberg egyelőre a rali-világbajnokságról nem nyilatkozott, de a Peugeot-val töltött négy napról igen: “Persze sok pilóta lesz a versenyen, akinek sokkal több tapasztalata van Super 2000-es autóban, míg nekem abszolút nincs. Viszont nekem rengeteg ralis tapasztalatom van, és tudom, mi romolhat el, szóval felkészült leszek. Mint minden ralin, nyomni fogom, mert győzni akarok, ehhez megfelelő tervet és stratégiát dolgozok ki” – mondta Solberg, akinek azért a Monte nem lesz ismeretlen, hiszen korábban sokszor indult már itt, amikor még a vb-sorozathoz tartozott a verseny.