Az Észak-Amerikai Nemzetközi Autókiállításon két új Civic világpremierjét tartotta a Honda. Egyelőre mindkettő tanulmány, de utcára kerülnek, és az egyik Európába is eljut. A Honda Civic Si Concept Coupe és a Civic Concept Sedan bepillantást enged a kilencedik generációs 2012-es Civic-modell formavilágába. A Honda azt is bejelentette, hogy az autó forgalmazása már tavasszal elkezdődik.

A kupé az amerikai piacra készült, vagyis Európában nem kerül forgalomba, ugyanakkor a Civic szedán egy olyan modell stílusirányzatát mutatja be, amely egy későbbi időpontban néhány európai ország piacán is megjelenik majd. Ám ez nem a nálunk ismert Civic utódja.

A Civic európai változata – ami szintén új generációval jelentkezik hamarosan, s továbbra is az Egyesült Királyságban készül majd – műszakilag egyik amerikai modellel sem mutat rokonságot, s azok bevezetése nem befolyásolja az európai ferdehátú modell jövőbeni eladásait.


Mindkét Civic-tanulmány hozza a Hondától megszokott dinamikus külsőt, amit kihangsúlyoz az erősen döntött szélvédő és a keskeny elnyújtott fényszórók. Persze a mélyre húzott lökhárítók és a 19 colos felnik sem hagynak kétséget afelől, hogy nem nyugdíjasoknak készülnek ezek a kocsik.

Továbbfejlesztett benzines vagy gázüzemű motorral készül majd a 2012-es amerikai Civic, de persze elérhető lesz hibridként is. Ezek a hajtásláncok azonban nem jelennek meg az európai változatokban, mifelénk eltérő motorokkal kerül forgalomba az autó.

A Honda bejelentette azt is, hogy a legtöbb jövőbeli Civic-változatban megjelenik a CR-Z, a Jazz Hybrid és az Insight modellekből már ismert Honda Eco Assist technológia. Ez a rendszer az említett autókban optimálisan hangolja össze a hajtáslánc elemeinek vezérlését az üzemanyag-takarékosság érdekében.
Emellett a műszerfal háttérvilágításának megváltoztatásával azonnal jelzi, hogy éppen pazarlóan vagy takarékosan vezet a sofőr, továbbá a fedélzeti számítógép visszamenőleg elemzi a megtett utat az üzemanyag-hatékonyság szempontjából és ezt meg is mutatja.