Hosszabb ideje lehet hallani róla, hogy a Toyota szeretné kibővíteni a Prius kínálatát és ezen a néven többféle modellt árusítani. A folyamat megkezdődött, miután most a Detroiti Autószalonon a japán gyártó bemutatta az új Prius V-t.


A V ez esetben az angol versatility (sokoldalúság) kifejezésre utal, amiből egyébként a Toyota Verso modelljei is kapták nevüket. Ez a típus lényegében a Prius tágasabbra, praktikusabbra szabott kivitele, a padlólemezük és a hajtásláncuk is azonos, csak a V-ben több a hely.

A V teljes hosszúsága 461 centiméter, ami 15 centiméterrel több, mint a normál Prius. Az új autó tengelytávolsága 277 centiméter, azaz héttel több, mint a hagyományos kivitelé.

Formailag ennek ellenére a két autó nagyon hasonlít, miután megtartották a háromszög jegyeket. A tető azonban most magasabban fut és nem is csapódik le hátul, több helyet biztosítva az utasoknak és csomagoknak egyaránt. A csúsztatható hátsó ülések mögött plafonig több mint 900 literes szabad hely van (vélhetőleg az ülések előrecsúsztatásával). A praktikusságot azonban nemcsak a nagyobb csomagtartó érdeme, de a V-ben 50 százalékkal növelték a rakodórekeszek méretét is az utastérben.


A tervezők törekedtek arra, hogy megőrizzék az alacsony légellenállást. Ez valamelyest sikerült is, hiszen a V alaktényezője 0,29, ami egész jó, de persze sehol sincs a hagyományos változat 0,26-os adatától. Emiatt azonban bár ugyanaz a hajtáslánc, a fogyasztásban bőséggel elmarad a Pirus V a Priustól.

A V-ben is 98 lóerős, 1,8-as benzinmotor és 80 lóerős villanymotor alkot egység. A hibrid rendszer egységes maximális teljesítménye 136 lóerő, így a dinamikával nincs is gond. Az új modell vegyes fogyasztása a szabvány szerint 5,8 liter száz kilométerenként, a normál modell viszont beéri 3,9-cel. (A nálunk tartós teszten lévő Prius 4,9-es átlagot produkál.)

A Prius V-hez is elérhető minden felszerelés, ami a Prisuhoz, így a hét légzsák és a menetstabilizáló mellé kérhető LED-es fényszóró, dinamikus sebességtartó, parkolássegéd. Az új modell 2011 nyarától kerül forgalomba az Egyesült Államokban. Az európai forgalmazás egyelőre bizonytalan, nálunk is bővülni fog a Prius-kínálat, de egyáltalán nem biztos, hogy ezzel a típussal.