Nem biztos, hogy működni fog, de a Ford egyféle autót kínál világszerte a One Ford stratégia jegyében. Például az európai Focus ugyanúgy néz majd ki, mint az amerikai, a fényszóró belsejét leszámítva

Nem biztos, hogy működni fog, de a Ford egyféle autót kínál világszerte a One Ford stratégia jegyében. Például az európai Focus ugyanúgy néz majd ki, mint az amerikai, a fényszóró belsejét leszámítva


A Ford tegnap délután egy detroiti sportcsarnokba terelte össze az újságírókat (minket is), ahol a teljes vezérkar megjelent, az autóipar sztárjának mondható Alan Mulallyval és Bill Forddal együtt, aki a céget alapító Henry Ford ükunokája. Mulally érkezett a legütősebb autóval, a következő Focus ST-vel, a többiek pedig a saját régiójukban fontos Focusban gördültek be a korábbi detroiti polgármesterről elnevezett Cobo Arenába.

Európa kombival, Amerika szedánnal

Stephen Odell, a kínai tulajdonos beszállása miatt a Volvo éléről a Ford of Europe elnöki székébe váltó menedzser az Európában fontos kombi Focusban érkezett, Bill Ford pedig a jenkiknél közkedvelt lépcsőshátúban gördült be a sportcsarnokba.

Európában a dél-korai konkurencia is nagyon dizájnos, a Ford is belehúzott

Igazodva az amerikai viszonyokhoz, Bill Ford új globális kisautóként beszélt a Focusról és rokonairól, mert itt háromféle autóból van sok. A sima lépcsőshátú személyautókban, mondjuk egy Mazda6-ban is lehetőleg 3,7 literes V6-nak kell lennie, a kínálat legalján állnak a 2,5 liter körüli motorok, a trucknak hívott nagy SUV-k és platós kisteherautók pedig tényleg akkorák, hogy kívánják a V8-at. Való igaz, hogy ezzel a mércével egy Focus kombi is kisautó, Fiestát például Észak-Amerikában sokáig nem is lehetett kapni.

Vertrek néven új Kuga

A Boeing éléről átcsábított Mulally arról beszélt, hogy a One Ford stratégia jegyében az Észak-Amerikai Escape és az európai  Kuga közös utódot kap. A Kuga nincs hároméves, még messze nem öregedett ki, ezért volt meglepő az utódját látni. De jön, a Detroit Autóshow-n bemutatott Vertrek tanulmányból készülő szériaautó 2012-ben lesz megvásárolható.

Új padlólemezre épül a szabadidő-autó, amelyre a C-Max és a grand C-Max illetve a következő Focus is. Ha a kompakt SUV is átáll a frissebb technikára, összesen 10 modell készül majd ezekre az alapokra, évente több mint kétmilliós darabszámban.

Tágasabb és takarékosabb lesz

A Vertrek még tanulmányautó, de sportos formája azt ígéri, hogy az igazi is elég menő lesz. Látványos kasztnija főleg Amerikában nagy szám, ahol ebben a kategóriában olcsó belépőmodellek tülekednek a vásárlókért. Európában, ahol a Nissan Qashqai, a Hyundai ix35 vagy a Kia Sportage adja meg az alaphangot, a design nem olyan meglepő.

A Vertrek név elindulást jelent. Hasonlít a kilépést/menekülést jelentő Escape-re, amelyet Amerikában levált

1,6 literes benzines turbómotorja van, de nem derült ki, hány lóerős

1,6 literes benzines turbómotorja van, de nem derült ki, hány lóerős


Várhatóan nagyobb lesz a csomagtér és a turbós benzines EcoBoost motorok bevezetésével csökken a fogyasztás is az eddigiekhez képest.

A tanulmányautóban a C-Max-ban bevezetett, de már a Mondeóban is kapható 1,6-os benzines van, amelyből feltöltéssel 150 és 180 lóerő közötti verziók léteznek. Sajnos a Ford nem árulta, el, mennyit tud a Vertrek koncepcióautó.

Stop-start rendszer is jár majd hozzá, amely városban akár 10 százalékkal csökkentheti a fogyasztást, megálláskor leállítva a motort, majd 0,3 másodperc alatt beröffentve a négyhengeres benzinest vagy az Európában 96 százalékos részesedésű TDCi dízelt.

444 lóerős és 7400-at forog percenként a V8 a Mustang Boss 302-ben. Az eredeti Mustang Boss 1969-ben született, nem sokkal később feltalálták radarpisztolyt

SUV, de fontos a terepjárás

Az új Focus padlólemezére épül a Kuga utódja is

Az új Focus padlólemezére épül a Kuga utódja is


A BMW-kben igen korán bevetett, fékezéskori energia-visszanyeréssel a generátor lassításkor tölt erősen, máskor igyekszik nem terhelni a motort, amivel szintén megtakarítható néhány százaléknyi üzemanyag.

Javul a kompakt SUV terepjáró-képessége és vontatni is többet tud majd, mert az észak-amerikai piacon mindkettő fontosabb elvárás, mint az Óvilágban.

Detroit más világ

Ezeket a sorokat Detroitban, egy Ford Taurus hátsó ülésén írom. A Taurus a tipikus családi autó Amerikában, ezzel az itthoni mércével hatalmas szedánnal próbálja a Ford elcsábítani a japán és egyre inkább koreai autókban gondolkodó vásárlókat.

A Taurus a Toyota Camry és a Hyundai Sonata vagy az olcsósított USA-Passat ellenfele

A Taurus a Toyota Camry és a Hyundai Sonata vagy az olcsósított USA-Passat ellenfele


Amerika legnagyobb darabszámban eladott autója tavaly ugyanis ismét a Toyota Camry lett, ha nem számoljuk a pickupokat és terepjárókat, ahol hagyományosan a Ford F-150 vezet. Pickupból épp ezért nincs olyan sok kiállítva, mint az elmúlt években.

Lamara Rolanddal, az autóMAGAZIN főszerkesztőjével és harmadik magyar kollégánkkal, az Az autó magazint képviselő Szécsényi Gáborral legutóbb azon tanakodtunk, hogy az olcsó Passat nem egy Skoda Superb-e? Megpróbáljuk kideríteni. Nemsokára újra jelentkezünk Motor Cityből!