Miközben Európában és Kínában kiemelkedően sikeres a Volkswagen, az Egyesült Államokban nem hozza ugyanazokat a számokat. A Volkswagen új megközelítésben folytatja a harcot, ehhez készült az NMS (New Midsize Sedan), az új középkategóriás szedán.  

Ezt történetesen Passatnak hívják, de eltérően az eddigi gyakorlattól, nem sok köze van az azonos nevű európai modellhez. A padlólemezük persze azonos, de míg nálunk teljesen önálló formatervvel büszkélkedhet az autó, a tengerentúlon sokkal inkább csak egy nyújtott Jettára emlékeztet. Sok a hasonlóság.

Ettől persze az autó nem néz ki rosszul, hozza azt, amit a VW-től megszoktunk, időtlen, sallangmentes, németes precizitású, de az eredmény sokkal inkább emlékeztet egy szuperszámítógép gondolataihoz, mint egy bohém designer ötleteinek megvalósulásához.


Ahogy általában az összevetésekben, itt is nagyobb az amerikai az európainál. A kocsi teljes hosszúsága 486 centiméter, ami tíz centivel több, mint a mifelénk ismert modellé. A tengelytávolsága 280 centiméter, ez esetben kilenccentis nyúlásról beszélhetünk. Így aztán hely lesz benn bőven.

Háromféle motorral készül az autó, melyek közül persze több a benzines. Az egyik 2,5 literes öthengeres 170 lóerővel és 240 Nm nyomatékkal. A csúcsmodellbe 3,6 literes V6-os kerül, ennek teljesítménye 280 LE, maximális nyomatéka 350 Nm. Azoknak az amerikaiaknak, akiknek fontos az üzemanyag-takarékosság, 2,0 literes (140 LE) dízellel ajánlják az autót. Ezzel 5,4 literes fogyasztás és több mint 1200 kilométeres hatótávolság is elérhető.

Ez az új Volkswagen Passat Tennessee államban, Chattanoogában készül, már idén piacra kerül. Nem kisebb feladat vár rá, mint hogy versenyre keljen a legnépszerűbb családi autóval, a Toyota Camryvel. Várhatóan az új Passat új árképzéssel próbál sikeres lenni.