Azután, hogy Las Vegasban bemutatta a Focus elektromos változatát, Detroitban, az Észak-Amerikai Nemzetközi Autókiállításon a Ford két új hibridet is leleplezett. Mindkét modell alapját a C-Max adja, de van közöttük egy alapvető különbség, a Hybriddel szemben az Energi konnektorról is tölthető. Sorozatgyártásban ez az első ilyen modell (elvben).


A szűkszavú műszaki leírásból ezen túlmenően kiderül, hogy az autókban 2,0 literes – a hagyományostól eltérő, jobb hatásfokú -, Atkinson ciklusú benzinmotort használnak. A motor teljesítményét nem árulták el, mint ahogy azt sem, mit tud a hozzá tartozó villanymotor, amely lítiumion akkumulátorból nyeri az erejét.

Működhetnek önállóan vagy együtt is a motorok, a benzines töltheti a telepeket vagy besegíthet az autó mozgatásába is, lassításkor a mozgási energia egy részét villamos áramként visszatöltik a telepekbe.

Az Energi akár 75 km/órás sebességet is képes elérni tisztán villanyautóként, maximális hatótávolsága pedig eléri a 800 kilométert, ami a Ford közleménye szerint hosszabb távolság, mint bármely más konnektorról tölthető hibrid vagy hatótávnövelő motorral szerelt villanyautó hasonló adata. Fogyasztásukat nem hozták nyilvánosságra, de annyit azért igen, hogy az egyszerűbb kivitelű Hybrid megelégszik 5,7 liter benzinnél is kevesebbel száz kilométerenként.

Felmerül a kérdés, vajon miért hagyná ki valaki a konnektorról tölthetőséget, ha látszólag ugyanolyan a két autó. Az egyik ok, hogy nem akarja vagy nem tudja tölteni: utcán parkol otthon, és a munkahelyén sincs lehetősége rá. Másfelől viszont maga a technológia sem olcsó, így bizonyosan drágább lesz a konnektoros változat, sőt valószínűleg nem is kevéssel, hiszen könnyen elképzelhető, hogy komolyabb akkumulátor jár hozzá, ami mint tudjuk, ezeknek az autóknak alapvetően befolyásolja az árát.  

Észak-Amerikába 2012-ben érkeznek a modellek (ezért nem biztos, hogy valóban az első sorozatgyártású konnektoros hibrid), Európában viszont csak 2013-ban kerülnek a szalonokba. A C-Max mellett addigra elkészül a Mondeo és a Fusion utódjaként érkező B-Max hibrid kivitele is.