Sorozatos visszahívásai ellenére – vagy éppen a fogyasztói bizalom helyreállítása nyomán – tavaly is a japán Toyota maradt a világ vezető autógyártója egy német elemzés szerint.

A Toyota hagyományos fő riválisával, a General Motorsszal, valamint a harmadik helyezett Volkswagennel szemben őrizte meg vezető helyét 2010-ben, és szakértői vélekedés szerint az idén is vezeti majd a világ autógyártóinak sorát.


Ferdinand Dudenhöffer német ágazati elemző – aki a detroiti autószalon alkalmából vizsgálta a globális autópiac főbb szereplőinek teljesítményét – a Toyota tavalyi értékesítését 8,4 millióra becsülte a 2009-es 7,8 millió után.

Ehhez képest a General Motors Dudenhoffer szerint 8,2 millió járművet adott el tavaly, 2009-ben 7,5 milliót. Az elemzés szerint a VW tavaly 7,1 milliós értékesítéssel szorult a globális lista harmadik helyére, miközben 2009-ben 6,3 millió járművet adott el.

A negyedik helyen tavaly a Renault-Nissan csoport állt, 6,7 milliós eladással. 2009-ben 6,1 milliót értékesítettek. Az ötödik Hyundai-Kia 2010-ben 5,7 milliós értékesítést tudhatott magáénak a megelőző évi 4,6 milliót követően.  

Bár a Toyota változatlanul a legnagyobb autógyártó a világon, de több jelentős piacon visszaszorulóban van; a milliós visszahívások miatt az Egyesült Államokban hónapok óta gyengén megy az értékesítés, Európában pedig a Hyundai a társasághoz tartozó Kia márkával együtt erősen veszélyezteti a Toyota pozícióit. A Volkswagen pedig 14 ezer milliárdot szán arra, hogy globálisan megelőzze a Toyotát.

A Toyota 2008-as eladásai nyomán vette át az első helyet a General Motorstól, amely 77 évig volt az első számú autógyártó.

Forrás: MTI