Olyan technológián dolgozik a Ferrari, amely ellenőrizni fogja a vezető mentális és fizika állapotát és annak megfelelően állítja be a menetstabilizálót és a kipörgésgátlót.


Ezért a Ferrari egy sor szenzorral szerelné fel autóit, ehhez pedig egy sor európai is globális szabadalom levédésére készül. Az ehhez kapcsolódó kérelemben így érvelnek: “A vezetők hajlamosak tévedni, gyakran túlbecsülik vezetői képességüket, ami még fontosabb, a pszichofizikai állapotukat, így jelenleg az autók beállításai, teljesítménye a vezető kívánságát tükrözi, szemben a tényleges pszichofizikai állapotukhoz és tudásukhoz megfelelő szinttel.”

A rendszer megvalósítása során számos biometrikus és pszichometrikus szenzor kerülne a sportkocsikba. Érzékelőket szerelnének többek között az autó mennyezetére, a műszerfalra és a kormánykerékre is. Mérnék a vezető légzését, bőrfelszíni hőmérsékletét, izzadását, a vérnyomását, a pulzusát, valamint kamera ellenőrizné a pislogás mértékét az éberség megállapítására.

A rendszer megváltoztathatja a dinamikus teljesítményt, hogy növelje a biztonságot például egy fáradt vezető esetén, de arra is használható, hogy élesebbé tegye az autó dinamikáját, hogy megfeleljen egy képzettebb vezetőnek is – fogalmaz a Ferrari.

Egyelőre nem tudni, mikor jelenhet meg az első ilyen rendszerrel felszerelt Ferrari, de az is kérdés, vajon mit szólnak majd a dúsgazdag csemeték ahhoz, hogy felülírja őket az autó.