A havazás és a kemény fagy ellenére is folytatódik az M0-s bővítése – tudatta a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF). A várhatóan 2012-re elkészülő új útszakaszon a korábbi 2×2 sávos autóút helyén 2×3 plusz leállósávos autópálya épül, így nem csak az út áteresztőképességét, de a biztonságot is javítva.

Az M0-s déli szektora bővítési munkáinak december havi helyzetéről készített összeállításában közölték, az M1-M6 szakaszon, miután a kivitelezők végeztek a betonpálya 50 százalékának kialakításával, folytatták a betonburkolat hézagvágását és kiöntését a havazás beálltáig. Ütemesen zajlik a pályaszerkezeti réteg, valamint a T1-es támfal megvalósítása is.

A NIF szerint a műtárgy kivitelezése a máglyafal építésével és a szabad rézsűk megtámasztásával folytatódik. Megfelelően haladnak a végleges forgalomtechnikai állapot és az üzemi hírközlő hálózat terveinek elkészítésével.

Az M6-51. számú főút közötti szakaszon, a Soroksári-Duna-híd mederhídjánál műszigetépítéssel folytatódik a terület előkészítése. A Hárosi-Duna-híd csepeli oldalán zajlik a terepfeltöltés és a szerelőtér kialakítása. Ennek részeként a vízelvezetés és az ideiglenes energiahálózat kiépítése szerepelt a munkarendben. Ezzel párhuzamosan gyártják a kéregelemeket, amelyeknek a mederpillérek építésekor lesz szerepük.

Szintén a Hárosi-Duna-hídnál folytatták a cölöpök próbaterhelését és az eredmények kiértékelését. A Váza utcánál a csapadékvíz-csatorna megvalósításán és a közművek kiváltásán, illetve építésén dolgoztak, amíg az időjárás megengedte.

Az 51. számú főút-M5 szakaszon, az 5-ös út közelében, a 261-es híd közelében talajcserét végzett a kivitelező a havazás és a fagyok beköszöntéig, a csomóponti ágaknál pedig folytatódtak a földmunkák, a talajjavítás, a tömörítés és a földműépítés – olvasható az összegzésben.