Petter Solberg még 2009-ben úgy nyilatkozott, hogy lehetséges, hogy a 2010-es év lesz az utolsó számára a rali-világbajnokságon. A norvég pilóta tavaly immár második évet teljesített saját csapattal a sorozatban. Mindez rengeteg energiát és pénzt emésztett fel. A családját ritkán látta, az utolsó két versenyét pedig teljesen saját zsebből kellett fizetnie, miután az egyik szponzora mégsem utalta a beígért összeget.  

Solberg azonban kitartott, az utolsó versenyig remekül teljesített és végül több gyári pilótát megelőzve harmadikként zárt a bajnokságban. Mindez meghozta a kedvét, hogy tovább maradjon, de könnyen lehet, hogy nem tud.

Bár a Citroën biztosítana neki egy DS3 WRC-t, rosszul áll a szponzorszerzéssel, ezért új szakág felé kacsingat. Az Autosport magazin szerint Solberg elsődleges célja immár az, hogy jövőre rajthoz állhasson a Túraautó-világbajnokságon.


“Tudom, mire vagyok képes pályán, éppen ezért próbálkozom a WTCC irányában” – mondta a 2003-as ralivilágbajnok a brit magazinnak. “Nagyon érdekel, hogy tesztelhessek néhány autót, hogy mennyire tetszik. Próbáltam már Forma-1-es autót és Le Mans-i kocsit, és egész jól ment. Most nagyon nehéz a helyzet a WRC-ben, szóval új lehetőségek után kutatok és a legnagyobb esélye ezek közül a WTCC-nek van.”  

Solberg idén is fog raliversenyen indulni, tekintve, hogy a Peugeot Sport vezetője (aki mellesleg a Citroën ralicsapatát is irányítja) felkérte, hogy induljon autójukkal az IRC sorozat nyitóversenyén Monte-Carlóban. A pilóta azt mondja, hogy ez azonban csak egyszeri eset és inkább a WTCC-ben indulna, mint folytatná a raliban, ha egy felkérés jönne.

A Subarunál világsztárrá nőtt pilóta igencsak hiányozna a raliból, nem is csak a pályán nyújtott teljesítménye, hanem azon túli megnyilvánulásai miatt. A sikereket követő őszinte öröme és a sajtótájékoztatókat színesítő tréfái jót tettek a ralinak.

A WTCC-ben jövőre 1,6-os turbómotorral szerelt autók indulnak, amely újdonság lesz mindenkinek, de ennek ellenére alig hihető, hogy Solbergnek esélye lenne a győzelemre, hiszen eddig senki nem akarta a kanyarban kitenni az autóját a pályáról. Az év második felére azonban már dobogós lehet.