Jön a vízhajtású autó

Szerző: Horváth Zsolt levél küldés 
Dátum: 2011.01.04. 16.00

Hárommilliárd forintnyi összeget biztosít a Tata arra, hogy elkészüljön a vízhajtású autó technológiája. Jön a tiszta, olcsó autózás?

Ismerjük a városi legendákat a kutatókról, akik felfedezték, hogyan lehet olcsó üzemanyaggal autózni, de aztán érkezett az olajmágnásoktól egy ember, aki egy kellően nagy összeggel meggyőzte a szakembert, hogy hagyjon fel “buta” tervével, hogy megreformálja a világ közlekedését.

Most lehet, hogy ez nem fog megtörténni, miután Ratan Tata, a róla elnevezett konszern és autógyár tulajdonosa 15 millió dollárral (3 milliárd forint) támogatta a Massachusetts-i Technológiai Intézet kutatását, amelynek célja, hogy a vizet használják üzemanyagként. Természetesen a jogok egy része Tatáé lesz.

Egyelőre nagyon titkolóznak a dolog körül, de annyit tudni, hogy a tervek szerint a vízből hidrogént állítanának elő és igazából ez lenne a jármű hajtóanyaga. Az már más kérdés, hogy egy ilyen folyamathoz energia is kell.

Jelenleg már dolgoznak egy prototípuson, amely megfelelő katalizátor (grafittal kísérleteznek) segítségével felmelegíti a vizet és hidrogént állít elő. A hidrogént ez után sűrített állapotban tárolják.  Azon is dolgoznak, hogy a gázt szilárd állapotban hogyan lehetne tárolni.

Hidrogén üzemű autó jelenleg már többféle is van, a BMW a Hydrogen 7-ben elégeti a hidrogént akár egy belső égésű motorban a benzint, a Honda és a Mercedes viszont üzemanyagcellában használta, hogy elektromos áramot állítson elő a járművet mozgató villanymotor számára.

Tata nem először foglalkozik az alternatív üzemanyagok kérdésével, korábban felkarolta a léghajtású autó tervét is, de a világot nem váltották meg.

A kutatók egyik vezetője szerint a feladatuk most is ugyanaz, hogy olyan környezetbarát és hatékony energiahordozót dolgozzanak ki, amely olcsó és alternatívája lehet a fosszilis tüzelőanyagoknak. A víz és a hidrogén, mint alternatív energiaforrás pedig segíthet csökkenteni a légkörbe kerülő, az üvegházhatást okozó gázok mértékét.

Kommentek

  • kekec

    Úgy emlékszem voltak erre a dologra magyar feltalálóknak kísérletei a Pomezsánszky a “Felkínálom”,vagy a Vitraynak az “Ülök és mesélek” című műsorokban mutatták be ezeket.Akkor még nem volt aktuális hiszen a “nagy testvértől” még olcsón kaptuk az olajat és 10 forint alatt volt bőven a benzin és a dízel olaj litere. El is lettek hajtva ezek az emberek a találmányaikkal rendesen.

  • v_holiday

    A ’70-es években olvastam az Autó-Motorban egy cikket egy víz hajtású Fordról.

  • Gyurma73

    mindig bebodják ezt a kutyacsontot.15 millió dollár nevetséges pénz egy komolyabb autógyár félórai bevétele.
    de mindig ráharap a sok hülye.Én nekem meg van a vízhajtású autó terve,ki ad érte 15 millió dollárt??Bruhaha:-)))

  • kukubenko

    Egy internetes tudósítás szerint egy magyar cég megtalálta a hidrogén biztonságos és olcsó tárolásának módját. A berendezés vízbontással állítja elő a hidrogéngázt, illetve szilárd anyagba elnyeletve megköti, tárolja és szükség esetén később felhasználásra átadja. Talán érdemes lenne Ratan Tata urat összehozni a magyar kutatókkal összehozni, hátha …. Egyébként a magyar találmány napelem segítségével állítja elő a működéséhez szükséges energiát. http://www.magyarhirlap.hu/pp_hir_nyomtat.php?hir_id=192569

  • dijó

    Remény hogy egyszer lessz olcsó energia. A vudusok bizsergessék meg őket, az istenhívők imátkozzonak értük hogy sikerüljön, mert különben itt pusztulunk el a földön.

  • BrigiF?nöke

    Gyurma73: Nekem van örökmozgóm, kettő is. Nem akarsz cserélni? :)

    Esetleg a percek alatt visszanöveszthető szűzhártya génje is cserealap lehet, ha van valakinek olyan.

  • nevezess

    kukubenko, ha napelem adja a működéshez szükséges energiát (és ez a napelem a járművön van), akkor nyugodtan lehet a kukába dobni az egészet. Ha a hidrogén előállítása nem a járművön történik, akkor is. :)
    Mondjuk a hír elég vicces, semmit nem bizonyít, csak állít valamit, azt is ellentmondásosan. Ilyenből dunát lehet rekeszteni, nyugodtan elfelejtheted.

F1: Ilyen lehet a narancsszínű McLaren

Egyre valószínűbbnek tűnik, hogy Ron Dennis eltávolítása után a McLaren régi-új színt ad az autójának, visszatér a narancs. Egy grafikus már meg is álmodta, milyen lehet Alonso új autója.

F1: Helyet találtak a Red Bull-ifjoncnak

Bár Forma-1-es lehetőséget nem kapott a Red Bulltól, versenyülést azért szeretek a GP2 tavalyi bajnokának, Pierre Gaslynak 2017-re. Japánban folytatja.

Őrületes középmotoros Golf eladó, amcsi V6-ossal

Ha éppen van felesleges 1,7 milliód valami őrültségre, akkor ne keress tovább, megtaláltad. Persze a szállítás nem lesz egyszerű, és az NKH-nak is lesz egy-két szava hozzád.

Mazda MX-5 azoknak, akik nem szeretik az MX-5-öt

Biztonságérzetet adó fix C-oszloppal, a bezártság érzetét adó kemény targatetővel, komfortot adó automata váltóval is vehetnek mostantól kis Mazda roadstert azok, akik alapvetően nem is szeretik a roadstereket.

F1: Hondára vált a Sauber?

Német sajtóértesülés szerint a Sauber-csapat 2018-ra a Honda erőforrásaira válthat.

Mobillal szoktatnak le a vezetés közbeni mobilozásról

A kezdő vezetők virtuális szemüveg segítségével tanulhatják meg, hogyan reagáljanak a balesetveszélyre, és egyúttal megtapasztalhatják a helytelen viselkedés drasztikus következményeit.

Csökkent a győri Audi teljesítménye

Csökkent az Audi Hungaria Motor Kft. teljesítménye 2016-ban, 2015-höz képest 95 882 motorral és 37 231 járművel kevesebbet gyártott a cég.

F1: Alonso nem fél a szuperújonctól

A McLarennél idén bemutatkozik a GP2-t 2015-ben sosem látott fölénnyel megnyerő Stoffel Vandoorne. Fernando Alonso elismeri a képességeit, de nem tart az ifjonctól.

Csirkebuszként élednek újjá az amerikai iskolabuszok

Guatemalában számos amerikai iskolai busz kezd új életet. Az úgynevezett csirkebuszokon azonban résen kell lenniük a turistáknak.

Rábólintottak a Forma-1 megvételére

A Forma-1 kereskedelmi jogainak felvásárlására készülő amerikai Liberty Media részvényesei kedden jóváhagyták az üzletet.

F1: Na ki jelentkezett be Bottas üléséért?

A Mercedeshez igazolt Valtteri Bottas felszabadult williamses helye is vonzó volt: a pilóta honfitársa, Heikki Kovalainen négy év távollét után is szívesen visszatért volna az F1-be a kedvéért.

Meglepő autót fotóztak az M5-ösön

Vajon ki vesz amerikai piacra gyártott Passatot itthon, mikor állítólag futóműve rosszabb konstrukció, mint az európaié? Ennyivel olcsóbb lenne?

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.