Jön a vízhajtású autó

Szerző: Horváth Zsolt levél küldés 
Dátum: 2011.01.04. 04.01

Hárommilliárd forintnyi összeget biztosít a Tata arra, hogy elkészüljön a vízhajtású autó technológiája. Jön a tiszta, olcsó autózás?

Ismerjük a városi legendákat a kutatókról, akik felfedezték, hogyan lehet olcsó üzemanyaggal autózni, de aztán érkezett az olajmágnásoktól egy ember, aki egy kellően nagy összeggel meggyőzte a szakembert, hogy hagyjon fel “buta” tervével, hogy megreformálja a világ közlekedését.

Most lehet, hogy ez nem fog megtörténni, miután Ratan Tata, a róla elnevezett konszern és autógyár tulajdonosa 15 millió dollárral (3 milliárd forint) támogatta a Massachusetts-i Technológiai Intézet kutatását, amelynek célja, hogy a vizet használják üzemanyagként. Természetesen a jogok egy része Tatáé lesz.

Egyelőre nagyon titkolóznak a dolog körül, de annyit tudni, hogy a tervek szerint a vízből hidrogént állítanának elő és igazából ez lenne a jármű hajtóanyaga. Az már más kérdés, hogy egy ilyen folyamathoz energia is kell.

Jelenleg már dolgoznak egy prototípuson, amely megfelelő katalizátor (grafittal kísérleteznek) segítségével felmelegíti a vizet és hidrogént állít elő. A hidrogént ez után sűrített állapotban tárolják.  Azon is dolgoznak, hogy a gázt szilárd állapotban hogyan lehetne tárolni.

Hidrogén üzemű autó jelenleg már többféle is van, a BMW a Hydrogen 7-ben elégeti a hidrogént akár egy belső égésű motorban a benzint, a Honda és a Mercedes viszont üzemanyagcellában használta, hogy elektromos áramot állítson elő a járművet mozgató villanymotor számára.

Tata nem először foglalkozik az alternatív üzemanyagok kérdésével, korábban felkarolta a léghajtású autó tervét is, de a világot nem váltották meg.

A kutatók egyik vezetője szerint a feladatuk most is ugyanaz, hogy olyan környezetbarát és hatékony energiahordozót dolgozzanak ki, amely olcsó és alternatívája lehet a fosszilis tüzelőanyagoknak. A víz és a hidrogén, mint alternatív energiaforrás pedig segíthet csökkenteni a légkörbe kerülő, az üvegházhatást okozó gázok mértékét.

Kommentek

  • kekec

    Úgy emlékszem voltak erre a dologra magyar feltalálóknak kísérletei a Pomezsánszky a “Felkínálom”,vagy a Vitraynak az “Ülök és mesélek” című műsorokban mutatták be ezeket.Akkor még nem volt aktuális hiszen a “nagy testvértől” még olcsón kaptuk az olajat és 10 forint alatt volt bőven a benzin és a dízel olaj litere. El is lettek hajtva ezek az emberek a találmányaikkal rendesen.

  • v_holiday

    A ’70-es években olvastam az Autó-Motorban egy cikket egy víz hajtású Fordról.

  • Gyurma73

    mindig bebodják ezt a kutyacsontot.15 millió dollár nevetséges pénz egy komolyabb autógyár félórai bevétele.
    de mindig ráharap a sok hülye.Én nekem meg van a vízhajtású autó terve,ki ad érte 15 millió dollárt??Bruhaha:-)))

  • kukubenko

    Egy internetes tudósítás szerint egy magyar cég megtalálta a hidrogén biztonságos és olcsó tárolásának módját. A berendezés vízbontással állítja elő a hidrogéngázt, illetve szilárd anyagba elnyeletve megköti, tárolja és szükség esetén később felhasználásra átadja. Talán érdemes lenne Ratan Tata urat összehozni a magyar kutatókkal összehozni, hátha …. Egyébként a magyar találmány napelem segítségével állítja elő a működéséhez szükséges energiát. http://www.magyarhirlap.hu/pp_hir_nyomtat.php?hir_id=192569

  • dijó

    Remény hogy egyszer lessz olcsó energia. A vudusok bizsergessék meg őket, az istenhívők imátkozzonak értük hogy sikerüljön, mert különben itt pusztulunk el a földön.

  • BrigiF?nöke

    Gyurma73: Nekem van örökmozgóm, kettő is. Nem akarsz cserélni? :)

    Esetleg a percek alatt visszanöveszthető szűzhártya génje is cserealap lehet, ha van valakinek olyan.

  • nevezess

    kukubenko, ha napelem adja a működéshez szükséges energiát (és ez a napelem a járművön van), akkor nyugodtan lehet a kukába dobni az egészet. Ha a hidrogén előállítása nem a járművön történik, akkor is. :)
    Mondjuk a hír elég vicces, semmit nem bizonyít, csak állít valamit, azt is ellentmondásosan. Ilyenből dunát lehet rekeszteni, nyugodtan elfelejtheted.

Button kocsmát kapott az F1-pályán

A hétvégén 300. Forma-1-es futamán induló Jenson Buttonnak szép gesztussal kedveskedett a McLaren-Honda Szepangban.

F1: Nincs új szerződése a Német Nagydíjnak

A héten bejelentett 2017-es versenynaptárban három futam is kérdőjeles. Németországnak például valóban nincs szerződése.

Amikor 280-nál leszakad az ajtó, az nem vicc

A pilóta nem kicsit lepődött meg, amikor egyszer csak a száguld út néz vissza rá az anyósülés felöl

F1: Alonso kihagyja az időmérőt

Fernando Alonso a 30 helyes rajtbüntetése miatt csak egyetlen kört tesz meg a Maláj Nagydíj időmérő edzésén.

Győri gyilkológép: Audi RS3 Limousine

A fél évvel ezelőtt bemutatott Audi RS3 hajtáslánca most az A3 limuzinba is beköltözött. Jól áll neki a lépcsős far.

Szintet ugrott az új Nissan Micra

Nagyon áramvonalas az új Nissan Micra, de ami igazán meglepő benne, hogy az ötödik generáció végre igazán szép belül.

Magyar gazdák derékig sárban

Hiába a több tonnás vas, a hatalmas kerekek és az ügyes sofőr, a magyar gazdákat sem kíméli a kegyetlen sár, amiből sokszor nincs menekvés.

F1: A Red Bull meglepetést okozhat Malajziában?

Max Verstappen úgy érzi, hogy a Red Bull “nagyon erős” teljesítményt nyújtott a hosszú etapokon Szepangban.

Videón az új Suzuki Ignis

Úgy látszik, a Suzuki még mindig képes réseket meglátni kisautó-kínálatában. A legújabb modell egy Japánban gyártott városi terepjáró, amely jövő év elején érkezik hazánkba.

F1: Vettel lemondott a győzelemről

A Maláj Nagydíj pénteki edzései után Sebastian Vettel elismerte, hogy normális körülmények mellett a Ferrarinak nincs igazi esélye a vasárnapi győzelemre.

Párizs az idén kísértetszalonná változott

Az autókiállítás második napján reggel tízkor még több a hosztessz és a kocsikat törölgető segéderő, mint a látogató. Hova lettek innen az emberek?

F1: Hamilton jó kezdésről beszél

Lewis Hamilton úgy érzi, jól sikerült számára a Maláj Nagydíj első edzésnapja. Nico Rosbergnek nagyon tetszik az új pálya.