Jön a vízhajtású autó

Szerző: Horváth Zsolt levél küldés 
Dátum: 2011.01.04. 16.00

Hárommilliárd forintnyi összeget biztosít a Tata arra, hogy elkészüljön a vízhajtású autó technológiája. Jön a tiszta, olcsó autózás?

Ismerjük a városi legendákat a kutatókról, akik felfedezték, hogyan lehet olcsó üzemanyaggal autózni, de aztán érkezett az olajmágnásoktól egy ember, aki egy kellően nagy összeggel meggyőzte a szakembert, hogy hagyjon fel “buta” tervével, hogy megreformálja a világ közlekedését.

Most lehet, hogy ez nem fog megtörténni, miután Ratan Tata, a róla elnevezett konszern és autógyár tulajdonosa 15 millió dollárral (3 milliárd forint) támogatta a Massachusetts-i Technológiai Intézet kutatását, amelynek célja, hogy a vizet használják üzemanyagként. Természetesen a jogok egy része Tatáé lesz.

Egyelőre nagyon titkolóznak a dolog körül, de annyit tudni, hogy a tervek szerint a vízből hidrogént állítanának elő és igazából ez lenne a jármű hajtóanyaga. Az már más kérdés, hogy egy ilyen folyamathoz energia is kell.

Jelenleg már dolgoznak egy prototípuson, amely megfelelő katalizátor (grafittal kísérleteznek) segítségével felmelegíti a vizet és hidrogént állít elő. A hidrogént ez után sűrített állapotban tárolják.  Azon is dolgoznak, hogy a gázt szilárd állapotban hogyan lehetne tárolni.

Hidrogén üzemű autó jelenleg már többféle is van, a BMW a Hydrogen 7-ben elégeti a hidrogént akár egy belső égésű motorban a benzint, a Honda és a Mercedes viszont üzemanyagcellában használta, hogy elektromos áramot állítson elő a járművet mozgató villanymotor számára.

Tata nem először foglalkozik az alternatív üzemanyagok kérdésével, korábban felkarolta a léghajtású autó tervét is, de a világot nem váltották meg.

A kutatók egyik vezetője szerint a feladatuk most is ugyanaz, hogy olyan környezetbarát és hatékony energiahordozót dolgozzanak ki, amely olcsó és alternatívája lehet a fosszilis tüzelőanyagoknak. A víz és a hidrogén, mint alternatív energiaforrás pedig segíthet csökkenteni a légkörbe kerülő, az üvegházhatást okozó gázok mértékét.

Kommentek

  • kekec

    Úgy emlékszem voltak erre a dologra magyar feltalálóknak kísérletei a Pomezsánszky a “Felkínálom”,vagy a Vitraynak az “Ülök és mesélek” című műsorokban mutatták be ezeket.Akkor még nem volt aktuális hiszen a “nagy testvértől” még olcsón kaptuk az olajat és 10 forint alatt volt bőven a benzin és a dízel olaj litere. El is lettek hajtva ezek az emberek a találmányaikkal rendesen.

  • v_holiday

    A ’70-es években olvastam az Autó-Motorban egy cikket egy víz hajtású Fordról.

  • Gyurma73

    mindig bebodják ezt a kutyacsontot.15 millió dollár nevetséges pénz egy komolyabb autógyár félórai bevétele.
    de mindig ráharap a sok hülye.Én nekem meg van a vízhajtású autó terve,ki ad érte 15 millió dollárt??Bruhaha:-)))

  • kukubenko

    Egy internetes tudósítás szerint egy magyar cég megtalálta a hidrogén biztonságos és olcsó tárolásának módját. A berendezés vízbontással állítja elő a hidrogéngázt, illetve szilárd anyagba elnyeletve megköti, tárolja és szükség esetén később felhasználásra átadja. Talán érdemes lenne Ratan Tata urat összehozni a magyar kutatókkal összehozni, hátha …. Egyébként a magyar találmány napelem segítségével állítja elő a működéséhez szükséges energiát. http://www.magyarhirlap.hu/pp_hir_nyomtat.php?hir_id=192569

  • dijó

    Remény hogy egyszer lessz olcsó energia. A vudusok bizsergessék meg őket, az istenhívők imátkozzonak értük hogy sikerüljön, mert különben itt pusztulunk el a földön.

  • BrigiF?nöke

    Gyurma73: Nekem van örökmozgóm, kettő is. Nem akarsz cserélni? :)

    Esetleg a percek alatt visszanöveszthető szűzhártya génje is cserealap lehet, ha van valakinek olyan.

  • nevezess

    kukubenko, ha napelem adja a működéshez szükséges energiát (és ez a napelem a járművön van), akkor nyugodtan lehet a kukába dobni az egészet. Ha a hidrogén előállítása nem a járművön történik, akkor is. :)
    Mondjuk a hír elég vicces, semmit nem bizonyít, csak állít valamit, azt is ellentmondásosan. Ilyenből dunát lehet rekeszteni, nyugodtan elfelejtheted.

Most minden kiderül egy F1-es kormány titkairól

A Haas versenyzője, Romain Grosjean ad egy kis eligazítást a Forma-1-es kormányok titkairól.

Százszámra gyártanák az elektromos buszokat a lengyelek

2025-től évente ezer buszt gyártanának Lengyelországban. Ennek alapjait most fektethetik le a lengyelek.

Hamilton: Az új Merci olyan, mint egy hajó

Lewis Hamilton elmondta, hogy mit gondol a Mercedes 2017-es autójáról, a W08-asról.

F1: Gyönyörű autót tervezett a Red Bull

Christian Horner csapatfőnök szerint a Red Bull 2017-es autója az egyik “legcsinosabb”, amit valaha tervezett a csapat.

Minden benne van az új Volkswagen Golfban

Kipróbáltuk a felfrissített Golfot! A jóból még jobb lett, a vezetői asszisztensek és a műszaki megoldások száma és fajtája luxusautókat idéz.

F1: A sztármérnök is kevesebb előzést jósol

A Red Bull sztártervezője, Adrian Newey szerint a 2017-es Forma-1-es szabályok továbbra is egészségtelen mértékben jutalmazzák majd a motorerőt, emellett az előzések számát is csökkentik.

A múltba megy előre a kínai szupersportkocsi 

Olasz formatervvel érkezik a kínai Techrules fantasztikus sportautója. A múltidéző vonalak mögött fejlett elektromos hajtáslánc-technológia rejlik.

F1: Hamilton magyarázkodni kényszerült

Lewis Hamilton hétfőn tisztázta a hétvégén a csapaton belüli adatmegosztással kapcsolatos nyilatkozatát. Nincs baja a Mercedesszel és Valtteri Botasszal.

F1: Minden ellenféltől fél a Mercedes

Hiába nyertek zsinórban három világbajnoki címet, a Mercedes csapatfőnöke azt mondja, a 2017-es idény előtt majdnem ugyanúgy tart minden riválistól, mint amikor először munkába állt.

Elegáns lett a legújabb Forma-1-es autó

A Sauber-csapat megmutatta 2017-es Forma-1-es modelljét, a C36-ost. A svájci alakulat jubileumi festéssel ünnepli 25. F1-es idényét.

A Lada nyugati hódításának nyomát fotózták Magyarországon

Ha ez a Zsiguli mesélni tudna! Biztos kalandos út vezetett a szovjet gyárból Angliába, majd valahogy a magyar utakra.

F1: 2020-ig maradnak a Mercedes-főnökök

A Mercedes-csapat két vezetője, az elnök Niki Lauda és a csapatfőnök Toto Wolff szerződést hosszabbított.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.