1966 és 2005 között árulta a Nissan a Sunny modellt, amely nálunk elsősorban kompakt ötajtósként vált sikeressé. Az Almera érkezésével Európában eltűnt a japán gyár kínálatából, ám nem végleg került a raktárba a Sunny névtábla, jövőre ugyanis visszatér.


A Kínai Nemzetközi Autókiállításon a Nissan bemutatta az új Nissan Sunnyt, amelynek forgalmazását már jövő év januárjában megkezdik az ázsiai országban, majd különféle nevek alatt 170 országban értékesítenek majd. Nem újdonság Kínában sem a Sunny, 2003-tól készült ilyen modell a helyi Dongfeng gyár bevonásával.

Egyelőre az autó méreteit nem árulták el, de látszólag a Tiida utódja lehet, így nagyjából 500 literes csomagtartó és bőséges lábhely várja a hátul ülőket is. Oldalról nézve ugyan ötajtós benyomását kelti a kocsi, de igazából négyajtós, vagyis a hátsó üveg nem nyílik a csomagtérajtóval. Az autó látványát egyértelműen a masszív övvonal határozza meg. Elöl viszonylag elegáns, hátul viszont egy kissé összevissza a kocsi.
Belül számos részlet az új Micrából származik, így a középkonzolt uraló kerek kezelőegység, a kormány, a kilincsek stb.

A kínai piacra 108 lóerős, 1,5-ös benzinmotorral és folyamatosan változó áttételű automata sebességváltóval érkezik az autó. Mifelénk valószínűbb az 1,4-es és 1,6-os benzines, illetve 1,5 l-es turbódízel használata.