A magyarországi kereskedelmi gázolajár jövő évi bevezetése növeli a magyar fuvarozó kis- és középvállalkozók versenyképességét, a hazai tankolás révén pedig a költségvetésnek többlet jövedéki adóbevétele lesz – hangsúlyozta Vereczkey Zoltán, a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete (MKFE) elnöke hétfőn az érdekképviselet évzáró sajtótájékoztatóján, Budapesten.

Az MKFE elnöke emlékeztetett arra, hogy az érdekképviselet javaslatára a kormány bevezette 2011. január elsejétől a kereskedelmi gázolajárat, amely révén lehetőségük lesz a Magyarországon tankoló belföldi és külföldi, 7,5 tonnánál nagyobb gépjárművek, illetve autóbuszok esetén a jövedéki adóból literenként 6,50 forintot visszaigényelni.

Az MKFE elnöke hangsúlyozta, hogy a jövedéki adó visszaigénylésének feltétele az üzemanyagkártyás fizetés, valamint a vámhivatalnál meglévő regisztráció, amelyet február 15-éig kell elintézni. Vereczkey Zoltán elmondta, hogy az egyesület megállapodott a Mollal kedvezményekről a tagoknak kibocsátott üzemanyagkártyákhoz kötődően.

Az MKFE számítása szerint jövőre a kereskedelmi gázolajár bevezetésének eredményeként 200 millió literrel növekedhet a magyarországi töltőállomások éves forgalma. A 6,50 forint jövedékiadó-visszatérítés 8,5 milliárd forint kiadást jelent a költségvetésnek, de így is az üzemanyag-fogyasztás növekedése révén a magyar állam 11,5 milliárd többlet jövedéki adóbevételt könyvelhet el.

Karmos Gábor, az MKFE főtitkára elmondta, hogy Magyarországon 18,5 ezer fuvarozó vállalkozó 70 ezer tehergépjárművet üzemeltet, a személyszállításban 2 ezer autóbuszos személyszállító vállalkozás működik 16 ezer járművel. A szektor 130-140 ezer munkavállalót foglalkoztat. Magyarországon a közúti közlekedési szektor adja a GDP 6 százalékát, évente 1600 milliárd forint adót fizet be a költségvetésnek. Az üzemanyagköltség a fuvarozók összköltségének mintegy 40 százalékát teszi ki.

Forrás: MTI