Engedélyezte hétfőn az Európai Bizottság, hogy közös vállalkozást alapítson a Daimler és a Europcar, a két cég önkiszolgáló autókölcsönző szolgáltatást kíván bevezetni európai nagyvárosokban. A brüsszeli testület versenyjogi szempontból vizsgálta az új típusú vállalkozás tervét, és úgy találta, hogy a projekt nem okoz torzulást az európai autókölcsönzési piacon.

53 forint percenként

53 forint percenként


A német Daimler autógyár és az Europcar, a kontinens legnagyobb autókölcsönző társasága az úgynevezett autómegosztás – carsharing – üzleti alapú változatát dolgozta ki. A Car2Go nevű rendszer leginkább a közösségi kerékpárkölcsönző rendszerekre hasonlít. A próbaüzemben már jelenleg is futó rendszer lényege, hogy a város teljes területén rendelkezésre állnak gépkocsik – smart kisautók -, amelyek használatáért perc alapú díjat szednek. Az ügyfél beszáll, elindul és elintézi mindazt, amihez kell a kocsi, majd amikor már nincsen szükség rá, egyszerűen otthagyja bármelyik nyilvános parkolóhelyen.

A terv piackutatási eredményekre épül, amelyek szerint változnak az autózásra vonatkozó fogyasztói elvárások. A nagyvárosi ember másmilyen autót igényel munkanapokon, mint hétvégén vagy amikor a szabadidejét tölti, és csökken a saját kocsi jelentősége, különösen a fiatalok körében, a következő években így egyre többen lesznek, akik vásárlás helyett inkább csak bérelnének autót.

A rivális BMW is tervez hasonló vállalkozást, Párizsban pedig a polgármester minapi bejelentése szerint jövő ősszel elindul az Autolib önkiszolgáló elektromosautó-kölcsönző rendszer, amelynek mintája a Vélib közösségi biciklikölcsönző hálózat.

A Car2Go rendszerről bővebben olvashat korábbi cikkünkben, amelyből kiderül, hogy jut be a bérlő az utcán talált autóba.

Forrás: MTI