Nem akármivel foglalatoskodhatott a Mercedesnél tanuló diákok egy csoportja, készíthettek egy új autót. No, nem valamelyik gyártósoron kellett összeszerelőként dolgozniuk, hanem megalkották a B55-öt.


Ha nem hallott róla, az nem csoda, nem került és nem is kerül sorozatgyártásba, a B55 egy prototípus. Alapját a B200 CDI adta, de a dízelmotor az első között repült az autóból. Helyére a többek között a Mercedes E500-ban is alkalmazott 5,5 literes, V8-as motort szuszakolták be.

Ez sem lehetett egyszerű feladat, de akkor mit mondjunk arról az ellentétről, hogy a B-osztály elsőkerék-hajtású, ezt a motort pedig hátsókerék-hajtású autókban alkalmazza a német gyár. Lényeg a lényeg, hogy sikerült a padlólemezben helyet csinálni a váltónak és a differenciálműnek is. Előbbi egy vadiúj hétfokozatú automata, utóbbi egy öreg E430-asból származik. A fékeket egy korábbi C32 AMG-ből vették át, így elöl 345, hátul 300 milliméteresek a tárcsák.


Bár a B55 1620 kiló, vagyis 180 kilóval többet nyom, mint a B200 CDI, de így is igazi fenevad. A motor teljesítménye 388 lóerő, maximális nyomatéka 530 Nm, amivel gyerekjáték hosszú csíkokban az aszfaltra kenni a 255 mm-es hátsó gumikat. Persze ez csak az elektronikai korlátok felszabadítása után lehetséges, hiszen menetstabilizáló és kipörgésgátló is került a járműbe.

A nyolc hónap alatt elkészült B55 5,2 másodperc alatt gyorsul álló helyzetből 100 km/órára, végsebessége pedig – elektronikus korlátozással – 250 km/óra.

Amellett, hogy a tanulók tapasztalatot szerezhettek a konstruktőri munkában, arra is jó ez az autó, hogy megmutassa, hogy a Mercedes sem veti el egy erős kompakt autó tervét. A B55 ugyan nem kerül utcára, de hallani róla, hogy a gyár a jövő ősszel bemutatkozó, Kecskeméten készülő új A- és B-osztályos modellekből szeretne egy sportváltozatot, ami ellenfele lehet a BMW 1 M Coupénak, illetve az Audi RS3-nak.