2009-ben mutatta be a BMW a 320d EfficientDynamics Edition modellt, amely a gyárnál elérhető összes fogyasztáscsökkentő technikát felvonultatja. A típus azonban csak a lépcsőshátú karosszériával készült, eddig. A jövőben kombiként is kapható lesz.


Motorja ugyanúgy 2,0 literes dízel, de a hagyományosnál gyengébb, 163 lóerős, a maximális nyomaték 380 Nm. Ezzel 8,3 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára az autó, míg a végsebessége 223 km/óra. A lényeg azonban, hogy visszafogott használat mellett 4,3 literes átlagfogyasztást képes produkálni.  

Az új fejlesztésű turbóval és üzemanyag-befecskendezéssel készülő motort kéttömegű lendkerékkel és hosszabb végáttétellel szerelik. A lendkerék módosításával a motor jelentős rezonancia nélkül üzemelhet alacsony fordulatszám mellett, míg a hajtásban az egyes sebességekhez tartozó motorfordulatszám csökkentése volt a cél, ezért kell az előbbi változtatás.

A fogyasztáscsökkentést többek között motorleállító funkció, illetve a fékenergia-visszatáplálás segíti. A fedélzeti számítógép jelzi a sofőrnek a takarékos vezetéshez ideális váltófokozatot, az elektromos szervomotor pedig csak akkor dolgozik, ha a kormányt valóban elforgatjuk. A kisebb légellenállás érdekében a karosszériát alacsonyabbra ültetik és speciális turbinaszerű felnikkel szerelik a típust, miközben a hűtőnyílásai aktívak, csak akkor engednek levegőt a motortérbe, ha az szükséges.