A General Motors törekszik autóit világautóként, azaz mindenhol elérhető modellként árulni, de vannak kivételek. Ilyen az ausztrál Holden márka, amely jobbkormányos autókat készít, de a briteknek szerencséjük van, mert nemcsak a hagyományos európai autókat kapják meg, de ezekhez is hozzáférnek.


Az Opel brit testvérmárkája, a Vauxhall nemcsak a Corsa, Astra, Insignia stb. modelleket forgalmazza, de a Holden Commodore átiratot is. Ami az Opelnél az OPC, az a Vauxhallnál a VXR.

Májusban eltűnt a WXR8 a kínálatból, de egy év kihagyással visszatér és jobb, mint valaha. Mi meg csak sajnáljuk, hogy nekünk nem jut belőle.

Motorja V8-as és a hátsó kerekeket hajtja élményfokozó önzáró differenciálművön keresztül. A 6,2 literes motor teljesítménye 431 lóerő, míg a maximális nyomatéka 550 Nm. 4,9 másodperc alatt gyorsul 60 mérföld/órára (96 km/óra), de ennél is lehet gyorsabb, ha a vezető aktiválja a rajtautomatikát, azzal ugyanis 0,1 másodpercet javul a sprintidő. A végsebessége 250 km/óra.


A sportos lökhárítókkal, hatalmas felnikkel szerelt Commodore megkapta a GM csúcsmodellje, a Corvette ZR1 futómű-technikáját. Így lengéscsillapítói egy ezredmásodperc alatt reagálva módosítják a csillapítás mértékét, az eltérő körülményeknek megfelelően.

Az elsősorban LED-es nappali menetfényeiről, új hátsó szárnyáról és fekete orráról megismerhető autót olyanoknak ajánlják, akik a hétvégén hajlamosak egy versenypályán is kipróbálni autójukat. Ezért a fedélzeti számítógép méri és kijelzi az aktuális motorteljesítményt, nyomatékot, az oldalgyorsulás mértékét, a köridőket mindez pedig le is hívható, így nyugodtan lehet a pályanap után elemezni.

A 49 500 fontba, azaz 16 millió forintba kerülő járgány a BMW M5, Mercedes E63 AMG, modellekkel tartozik egy kategóriába, de ára és tudása inkább lejjebb sorolja, az M+ és a C63 AMG-hez. Ha létezne Opelként, a Commodore az Omega utódja lenne.