Nemrég számoltunk be a Ferrari új GT versenyautójáról, amely nem fog unatkozni a pályán, a Porsche bemutatta az ellenfelét. A 2011-es 911 GT3 RSR nem teljesen új modell, hanem továbbfejlesztett változat. De ez minden bizonnyal nem zavarja majd a vevőket, hiszen az autó számtalan győzelmet tudhat már eddig is magáénak.


Motorja a GT2-es szabályoknak megfelelően 4,0 literes és a Porsche hagyományainak megfelelően boxer elrendezésű. A teljesítményt tavalyhoz képest öt lóerővel fokozták, azaz 455 lóerő gyorsítja a versenyautót. A pluszteljesítményt a motorvezérlés, a szívócső és a kipufogó átalakításával érték el, de mindezen változtatások ugyanakkor javítottak a fogyasztáson, ami egyáltalán nem mellékes egy hosszú távú versenyekre kitalált kocsinál. A maximális nyomaték 430-ról 450 newtonméterre növekedett.

Nem csak a motor teszi gyorsabbá elődjénél, de a továbbfejlesztett karosszéria is, módosítottak az első spoiler és a hátsó szárny kialakításán is, így nőtt a leszorítóerő. Ugyanakkor azzal, hogy a kerekek szélesebbre kerültek javult a tapadás és csökkent az alulkormányozottsági hajlam. Továbbra is hatfokozatú szekvenciális sebességváltóval, illetve állítható futóművel szerelik az RSR-t, amely 1220 kilót nyom.

Nem kevés pénzt kér a fejlesztésekért a Porsche. A 2011-es modell a korábbi variánshoz képest harmincezer euróval többe, azaz 410 000 euróba, 114 millió forintba kerül. Ennek megfelelően 20-30 darabnál több bizonyosan nem kel el belőle.