Németországban, a Saarlouis Összeszerelő Üzemben a mai napon megkezdődött (hivatalosan) az új Ford Focus gyártása. Mindhárom európai piacra szánt karosszériaváltozat – a négyajtós, az ötajtós és a kombi – az itteni gyárban készül majd, ahol ötszáz új, állandó munkahely jött létre az új modell gyártása kapcsán. Az új Focus három különböző kontinens gyáraiban készül, s több mint 120 ország piacain jelenik meg. A német üzemben 2012-től készül a nagy teljesítményű ST modell is.


Az új Focus különösen fontos modell a Ford számára, mivel világmodellről van szó, azaz alkatrészeinek 80 százaléka a világ minden táján azonos. Sikere vagy bukása alapvetően befolyásolja a cég jövőjét.

Az autóba számos innovatív technológia is bekerül, így az aktív parkolóasszisztens, a sávtartó és a sávelhagyásra figyelmeztető rendszer, a forgalmi jelzéseket felismerő rendszer, az automatikus fényszóró, a vezető-figyelmeztető rendszer és az adaptív sebességtartó automatika. A CO2-kibocsátás csökkentése érdekében olyan megoldások is elérhetőek lesznek, mint a motorleállító start-stop rendszer vagy az aktív hűtőrácselzáró rendszer.

A motorpalettán 1,6-os szívó és turbó benzinmotorokat, valamint 1,6 és 2,0 literes turbódízeleket találunk majd. Az ST-be pedig 2,0 literes turbós benzines kerül.

1998-as bemutatása óta több mint tízmillió Ford Focus talált gazdára a világ különböző országaiban. Ezek közül hatmillió Európában kelt el, s mintegy 3,7 millió darab Saarlouisban készült. A legújabb Ford Focus márciusban érkezik meg Magyarországra.