Azután, hogy nyáron, Maranellóban a kereskedők előtt már megmutatta, a Bolognai Autoshow-n a nagyközönség számára is kiállította új versenyautóját a Ferrari. A 458 Challenge természetesen a 458 Italia átalakításából készül.


Motorja továbbra is 4,5 literes V8-as, és a teljesítménye is 570 lóerő 9000-es fordulatszám mellett. Ugyanakkor változott a sebességváltó áttétele, így a kormányról kapcsolható duplakuplungos szerkezet nagyobb nyomatékot biztosít alacsony fordulatszám mellett.

A 458 Challenge az első verseny-Ferrari, amelybe bekerül az utcai autókból ismert elektronikus vezérlésű differenciálmű, de szintén újdonság az F1-Trac kipörgésgátló alkalmazása is. Kétféle beállítást programoztak a rendszerbe: egyet száraz, egyet nedves pályára, de a vezető akár kis is kapcsolhatja a kipörgésgátlót.

Kukába került az utcai modell futóműve is, a versenypályára alkalmasabb feszesebb rugók és lengéscsillapítók teszik gyorsabbá az új versenylovat. A karosszéria 30 milliméterrel alacsonyabbra került. A központi csavaros, 19 colos keréktárcsák mögött a Brembo új generációs, kerámia féktárcsái bújnak meg, amelyeket először a Ferrari 599XX-en alkalmaztak. A blokkolásgátló száraz aszfaltra, illetve alacsony tapadáshoz megfelelő beállításra is kapcsolható.

Jelentős energiákat fektetett a Ferrari a Challenge-modell lefogyasztásába, ezért a külső mellett a belső tér is átalakult. A karosszériaelemek vékonyabbak, az üvegek helyett műanyag kerül az autóba, spéci műanyagok, karbon és Lexan alkalmazásával csökkentették a tömeget.

Jövőre a 458 Challenge lesz a Ferrari márkakupájának hivatalos autója, nyugdíjazva az F430 Challenge-et. Erre minden jogalapja megvan, hiszen a Fiorano versenypályán két másodperccel jobb köridőt ért el, 1 perc 16,5 másodperc alatt tette meg a távot.

Nem semmi a hangja sem: