Néhány éve kihagyás után a visszatér a Viper, amelynek gyártását 18 év után nyáron állította le a Chrysler-csoport. Már korábban is dolgoztak az utódláson, de a gazdasági válság kirobbanása nyomán minden sportkocsifejlesztést jegeltek az amerikai cégnél. Most viszont újra zöld utat kaptak.


Ralph Gilles, a Dodge márka vezetője megerősítette, hogy a Chrysler-csoport vezetése végleges jóváhagyást adott a jármű fejlesztésére.

Gilles cáfolta azokat a pletykákat, amelyek szerint az új Viper egy Ferrari-padlólemezre épülne, vagy az Alfa Romeo 8C Competizione amerikai megfelelője lenne, kihasználva a Fiat csoporttal kötött szerződést. Az új Viper “nem épül semmi másra” – hangsúlyozta. “Ahogy az utascella a kerekekhez képest elhelyezkedik, az egyedi” – mondta Gilles, aki a tervezésért is felel. “A Viper kabinja nagyon hátul van és a motorházteteje nagyon hosszú. Csak nagyon kevés autót terveznek ilyen arányokkal.”
 
A vezető kifejtette, a Viper motorját sem a Ferrari szállítja, de mást nem árult el róla, amely a korábbi modellben 640 lóerős V10-es volt. Változásokra azonban fel kell készülni: “Nem lesz olyan része a modellnek, amit érintetlenül hagynánk” – mondta, ami azt sejteti, hogy a V10 helyett mást használnak. Valószínűbb a V8-as, esetleg turbóval szerelt motor használata.   


Bár az említett olasz modellekhez nem lesz köze, mégis várható olasz hatás a Viperben, miután Gilles azt megerősítette, hogy a Fiat-csoport szakértelmét felhasználják majd.
“A Fiatnak egyedülálló tudása van az autófejlesztésben, azt akarom, hogy az új Viper egy fejlett, jól vezethető autó legyen, és sokaknak elérhetővé váljon. Még soha nem volt menetstabilizáló rendszer nagy teljesítményű autónkban, ami viszont lesz az új modellben.”

Ez lehet, hogy sokaknak csalódást jelent, hiszen a Viper azzal is képviselte az amerikai izomautó stílust, hogy elektronikai segédlet nélkül kellett vezetni, de az ESP bevezetése a Porsche és a Ferrari számára is problémamentesen alakult.

Az új amerikai sportkocsi 2013-as modell lesz, azaz az új Dodge Viper 2012 végére készül el.