Az utóbbi időszakban elsősorban sok száz lóerős Ferrari-átalakításaival került az újságokba a Novitec, amely azonban továbbra sem hagyott fel eredeti ötletével, azaz, hogy Fiat, Alfa, Lancia modellekhez kínáljon csomagokat.


Ez azonban nem feltétlenül jelenti azt, hogy ezek kevésbé lennének érdekesek, mint egy maranellói járgány kezelése. Ezt bizonyítja az itt látható Fiat 500-as is, amely ugyan már megszületésekor átesett egy sportkúrán és Abarthként került le a gyártósorról, de azzal csak belépőt nyert a Novitec műhelyébe.

Az eredetileg 135 lóerős motorhoz többféle teljesítménycsomagot kínál a Novitec. A 164 lóerős változat nem annyira érdekes, miután hasonlót a gyártól is kaphatunk pluszpénzért, viszont a 212 lóerős variáns igen biztató. Ne feledjük, 1,4 literes motorról van szó.


A 77 lóerős többletet háromezer euróért, nagyjából 850 ezer forintért kínálja a tuningcég. Ezért a pénzért cserélik a turbófeltöltőt, az injektorokat, komplett új szívórendszert alakítanak ki, de a kipufogó is más. Végül a módosításokat új elektronika hangolja össze.

Nemcsak a teljesítmény nő, de a forgatónyomaték sem elhanyagolható, a gyári 206 helyett 325 newtonméter. Ez pedig igazi ágyúgolyóvá teszi a fekete Fiatot. Álló helyzetből 6,8 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára, végsebessége pedig 223 km/óra.  

Érdemes ezért megfogadni a Novitec ajánlását a futómű és a kerekek átalakítására vonatkozóan. Ha a vevő hallgat az okos szóra – és cseréltet -, a sportfutómű feszesebben tartja a 35 milliméterrel alacsonyabbra ültetett kasztnit. Abroncsból pedig peresebb, 17 vagy 18 colos kerülhet a kisautóra, a képen látható egyedi felnikre szerelve. A tökéletes balanszhoz pedig segítséget adhat a karbonból készült orrspoiler, amely a gyári lökhárítóra szerelhető és nagy sebességnél javítja a stabilitást.