Tudjuk, a Lamborghini dolgozik a tízéves Murcielago utódján. Az egyelőre Jotának nevezett modellről a minap egy belső ember szivárogtatott ki információkat. Állítólag Szingapúrban folyik a kocsi tesztelése, ahol Stephen Winkelmann, a Lamborghini vezetője bemutatta azt kiválasztott ügyfeleknek és kereskedőknek.

Mint az informátor egy fórumban leírta, a szokásoknak megfelelően elvették a telefonjaikat, így nem tudott képet készíteni róla. De a műszaki adatokat el tudja árulni. Az új sportkocsiba 6,5 literes, V12-es motor kerül. Ez lesz az eddigi legerősebb Lamborghini, teljesítménye 700 lóerő, maximális nyomatéka 680 Nm. A motor maximális fordulatszáma 8250 f/perc.


A kocsi alapját a Forma-1-ben is használatos karbon központi cella adja, de a hátsó futómű is F1 eredetű. A karosszéria kialakításánál elsőrangú kérdés volt a súlycsökkentés, ami a belső ember információi szerint sikerült is, miután az új autó 229 kilóval könnyebb lesz elődjénél, miközben a merevség 70 százalékot javul.

Állítólag a Jota 2,9 másodperc alatt gyorsul álló helyzetből száz km/órára, végsebessége pedig eléri a 350 km/órát. A Murcielagóhoz hasonlóan az utódja is négykerék-hajtással készül, de az erőátvitelbe egy új hétfokozatú sebességváltó kerül. A Lamborghini azonban nem állt be a sorba és nem fejlesztett duplakuplungos váltót, hanem egykuplungos megoldását tökéletesítette tovább. Ez azonban nem akadályozza a szupergyors kapcsolást, állítólag 50 ms alatt vált két fokozat között a szerkezet.

Az LP700-4 utónévvel illetett Lamborghini jövő tavasszal a Genfi Autószalonon mutatkozik be. Akkor kiderül, valóban igazat mondott-e a kiszivárogtató.