A Latin NCAP töréstesztjén kilenc népszerű modellt vizsgáltak. A Volvo tulajdonosa által gyártott Geely CK1 az értékeléskor egyetlen csillagot sem szerzett. Ugyan ez volt az egyetlen a tesztelt autók közül, amely nem tartalmazott légzsákot – nem képezi az alapfelszereltség részét -, mégsem ez, hanem a nem kellően merev karosszéria okozta a csúfos eredményt.

A felvételen jól látszik, mekkora pusztítást végez az akadály az autóban. Hasonló félátfedéses törésteszteken a Volvo modelljeinek még az A oszlopa sem deformálódik.

A Geely tavaly vette meg a Volvót a Fordtól, ezenkívül húsz százalékot birtokol a londoni taxikat gyártó LTI-ben is. Európai terjeszkedésre készül, ezért is igen kellemetlen ez az eredmény.

2006-ban a Brilliance márka hasonló törekvéseit az ADAC töréstesztje állította meg. A BS6 nevű modell egyetlen csillagot sem kapott. 2009-ben a BS4 szintén ugyanilyen eredménnyel végzett.

Akad azért olyan kínai márka is, amely hajlandó volt autóinak biztonsági fejlesztésébe is befektetni. Ennek eredményeként a Great Wall X240 négy csillagot szerzett az Australian NCAP tesztjén.