Egy Chevrolet Camaro átépítésébe kezdett a Hell Energy. A technikai sportok területén több éve jelen lévő energiaital-gyártó cég terve egy 6200 köbcentis és több mint 640 lóerős autó megépítése, amely drift-versenyeken bizonyíthat.

A vállalat választása azért esett a Chevrolet Camaróra, mert az Magyarországon már önmagában is kuriózumnak számít, nem is beszélve egy külsejében és teljesítményében is egyedi versenyautóról.

Már a Camaro SS széria paraméterei is figyelemre méltóak, hiszen 6,2 literes, V8-as motorja 422 lóerős, de a magyar vállalat ezzel nem volt elégedett, ezért egy profi szerelőcsapatot hívott segítségül ahhoz, hogy az autó teljesítményét fokozzák.


“Már három hete dolgozunk az autón, és még két hétre van szükségünk ahhoz, hogy valósággá váljon a Hell álma. Mivel amerikai modellről van szó, így elég nehéz volt az eredeti alkatrészeket beszerezni hozzá, ráadásul rögtön mindenből kettőt. Egy biztos, ha elkészülünk vele, szinte semmi köze nem lesz az eredeti modellhez, ugyanis megváltozik a komplett hajtásrendszer” – árulta el Gabura Krisztián, az átépítést vezető szakember.

A megbízás szerint a szerelők főleg a futóművön és a hajtásláncon módosítottak, valamint hozzányúltak a kuplunghoz és a differenciálműhöz is, sőt az eredeti rugókat nagyobb teherbírású, motorsportban használt alkatrészekkel váltották fel. Az igazán látványos változtatásokat a nehéz gyári ülések kicserélése és a merevítéshez használt bukócsövek beépítése jelentette. A belső átalakításoknál a súlycsökkentés volt az elsődleges cél, hiszen a súly-lóerő aránynak a fékezésnél, a gyorsulásnál is főszerepe van. 

A csapat az elektronikai rendszert is megújította a még nagyobb teljesítmény elérése érdekében. Az autó jelenleg már 563 LE teljesítményre képes, közel 100 kilogrammal könnyebb, és a motorjához egy kompresszort szereltek. Ez azonban még nem a vége, érkezik még egy komoly kipufogórendszer is, majd a gyári elektronikát felváltó programozható számítógép hangolása után 640-650 lóerő segíti Varga Tamást a minél szebb ívek felrajzolásában.

Varga Tamás így vezet: