Nem akármilyen a felhozatal a sportos kompaktok piacán, a Ford Focus RS erőből csap oda, a Golf R négykerék-hajtással igyekszik a legtöbbet kihozni a teljesítményből, a Renault Megane RS pedig szimplán kiválóan vezethető.

290 lóerő a tanulmányban

290 lóerő a tanulmányban


Egy ilyen szegmensbe érkezik meg hamarosan az Opel Astra OPC. A német gyár szeretné, ha a sportmodell igazán ütős lenne, ezért aztán idegen segítséget is bevetnek. A Lotus segít fejleszteni az autót.

A háromajtós Astra, a GTC fejlesztését természetesen az Opel németországi központjában végezték, de a nagy teljesítményű kivitel finomhangolását a Lotus specialistáira bízták. A Forma-1-ben is érdekelt autógyár mérnökei a futómű és a hajtás tökéletesítésében segédkeztek. Míg az előző OPC modellben a fékrendszerrel idézték elő a differenciálzár hatását, addig az új modellben lesz egy valódi mechanikus egység, ennek hangolása is a Lotus feladata.

Az Astra OPC-be is bekerül az Insignia OPC-nél alkalmazott HiPerStrut (High Performance Strut) futómű, amely elsődleges feladata, hogy csökkentse a kormányra ható nyomatékot kanyarodáskor, gyorsításkor, így segítve a precízebb irányítást. 

A Lotus Omegánál csak az Alpina BiTurbo volt gyorsabb

A Lotus Omegánál csak az Alpina BiTurbo volt gyorsabb


Ugyanakkor alapáras lesz az Opel elektronikus vezérlésű csillapítása, a Flexride-ban a lengéscsillapítók reakciója folytonosan illeszkedik a pillanatnyi menethelyzethez, figyelve az útviszonyokat, a gyorsulásokat, a lassulásokat, de a vezető is választhat a normál és sportos alapbeállítás közül.

Tanulmányként az október eleji Párizsi Autószalonon bemutatkozott az Astra sportmodell. Ott a 2,0 literes turbómotor 290 lóerős teljesítményű volt. Várhatóan a sorozatgyártásra ez az érték nem lesz kisebb, sőt. Az új Astra OPC 2011-ben kerül piacra.

Nem először dolgozik együtt az Opel és a Lotus. A legemlékezetesebb munkájuk a limitált darabszámban gyártott Lotus Omega. Az 1991-ben bemutatott autó 283 km/órás végsebességet ért el, amivel akkor a világ második leggyorsabb szedánja volt. A kocsiban 3,6 literes, biturbó motor lapult, amely 377 lóerős teljesítményt produkált. Összesen 988 darab készült belőle.

Ezen túlmenően a Lotus Elise alapjaira készült Opel Speedsternél szintén komoly szerepet játszott a brit autógyár.