Újabb látványos szakaszához érkezett a Margit híd műemléki rekonstrukciója: felállították az első díszes felsővezeték-tartó oszlopokat. A hét méter magas, tetejükön hét méter széles, monumentális, T formájú kovácsoltvas oszlopok a villamosvezetékeket fogják tartani.


Az igazi békebeli hangulatot árasztó oszlopok elődjei 1935-ig díszítették a hidat. Most felállított másaik a régi korok szépségét és mívességét a legmodernebb kor technikai eljárásaival ötvözik. Összesen 39 felsővezeték-tartó oszlop áll majd a Margit hídon, amiket nagy szaktudású öntő- és kovácsmesterek készítettek hagyományos, kézi módszerrel.

A felsővezeték-tartó oszlopok három részből állnak. Egy acélvázból, a talapzatból és a 700 kilogrammos, T alakú fejből. Egy-egy oszlop össztömege 1,5 tonna, ezért speciális, nagy teherbírású darukkal illesztik a helyükre őket. Az összes oszlop felállítása több napig tart – ez alatt a villamosok nem közlekednek a hídon.


A 39 korhű felsővezeték-tartó oszlop felállítását novemberben 73 díszes kandeláber elhelyezése követi. Ám nem csak ezek újulnak meg, hanem újraöntik a híd másfél kilométer hosszú korlátját is. Az eredeti, 19. századi míves korlát elemeit a Margitszigetre vezető szárnyhídról ismerhetjük, mert a hídnak ez a része a mederhíddal ellentétben épségben vészelte át az ostromot. A szebb, díszesebb korlátelemeket már készítik a Csepeli Öntödében. További szép részlet, hogy a hídfőknél az aluljárókat a kisföldalattihoz hasonló Zsolnay csempékkel fogják burkolni.

A tavaly télen hosszában kettévágott hidat az utóbbi hetekben teljes hosszában összehegesztették. A kettévágásra azért volt szükség, mert a tömegközlekedés fenntartása mellett a híd rekonstrukcióját csak két részben lehetett elvégezni: amíg az egyik oldalon dolgoztak a munkások, a másikon közlekedtek a buszok és a villamosok. El kellett kerülni azt is, hogy a villamosok által keltett rezgés lehetetlenné tegye az aprólékos, tizedmilliméter pontosságú munkavégzést. Ezért függetlenítették egymástól a két hídfelet, azaz vágták ketté teljes hosszában a Margit hidat.

A villamos felsővezeték-tartó oszlopok felállítása és a sínek középre helyezése után, két hét múlva újra lehet Combinókkal utazni a megújuló és megszépülő Margit hídon.