Elképzelhető, hogy Esztergomban gyártják majd a Volkswagen (VW) és a Suzuki közös fejlesztésű kisautóját – nyilatkozta Martin Winterkorn, a VW igazgatótanácsának elnöke a győri székhelyű Autopro.hu portálnak.

 

Az SX4 alapjaira épülne egy VW szabadidő-autó

Az SX4 alapjaira épülne egy VW szabadidő-autó


“Ha a Suzuki SX4-nek lesz utódja, akkor el tudom képzelni, hogy az Esztergomban készül” – fogalmazott a szakember, aki múlt héten pénteken tartott érdekes előadást a Budapesti Műszaki Egyetemen.

 

A lap úgy tudja, az elmúlt hónapban a VW wolfsburgi központjából gyakran érkeztek látogatók a Suzuki

esztergomi gyárába, az együttműködés és a gyártás

lehetőségeit vizsgálták. A Suzuki üzemében 3900-an dolgoznak, de ehhez a beszállítóknál további huszonötezer munkahely kapcsolódik. 2008-ban több mint 260 ezer autó készült a magyar üzemben, a válság nyomán viszont az idei tervekben már 170 ezer autó szerepel.

 

Kapacitás annál is inkább rendelkezésre áll, mert a következő Opel Agila már nem a Splash testvérmodellje lesz, azt már önállóan (nem Esztergomban) készíti a német autógyár.

A CrossPolo után lesz egy igazi kompakt VW szabadidő-autó is

A CrossPolo után lesz egy igazi kompakt VW szabadidő-autó is


Nem véletlen az SX4 kiválasztása, ugyanis a VW-csoport szeretné bővíteni kínálatát egy kis szabadidő-autóval.  Állítólag a 2013-ban érkező, már négykerék-hajtással szerelt valódi terepes Polo épülne erre a padlólemezre. A jelenlegi Cross Polo csak látványautó.

 

A VW és a Suzuki első közös modellje azonban nem európai lesz, hanem Indiában a Suzuki Alto és Wagon R jelenik meg Škoda jelzéssel.

 

Az együttműködés alapját az adja, hogy tavaly decemberben a Volkswagen 19,9 százalékos részesedést vásárolt a Suzukiban. Akkor a cégvezetők úgy nyilatkoztak, az együttműködés kiterjed a fejlesztésre, a termelésre és az értékesítésre egyaránt. A VW a kisautók fejlesztésénél számít segítségre, a Suzuki viszont elsősorban a VW hibrid és elektromos járművekhez kapcsolódó technológiáira hajt.

 

Egyes pletykák szerint a VW azt tervezi, hogy a következő négy-öt évben 10-10 százalékkal növeli részesedését, így szerezve meg egy idő után az irányítást.

 

További bővülést jelenthet az esztergomi gyár számára, hogy a Suzuki azt tervezi, visszafogja Japánban az autómotorok gyártását, és a termelés egy részét külföldre helyezi át, mert az erős jen egyre inkább rontja a vállalat nyereségességét.