Az M43 autópálya második, az új Móra Ferenc hidat is magában foglaló, illetve az utolsó, harmadik szakaszát a határidő-módosítás következtében 2011 első felében vehetik birtokba az autósok- tudatta közleményben a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.  

Az M5-ös autópályától Szeged és Makó mellett a határhoz tartó autópályának már el kellett volna készülnie, de a NIF indoklása szerint az építése során felmerült körülmények következtében szükségessé vált az átadás határidejének módosítása.

Az első szakaszon egy – a Szeged teljes északi városrészének vízigényét ellátó – nyomócső nem tervezett védelembe helyezése miatt húzódott az építkezés. Ennek ellenére az első négy kilométerét 2010 áprilisától, a teljes első szakaszt pedig 2010 októberétől használhatják az autósok, bizonyos forgalmi korlátozások betartása mellett.

A második – a Tisza-hidat is magában foglaló -, illetve a harmadik, vagyis az utolsó kivitelezési szakaszon az építkezést a szélsőséges időjárás szintén nehezítette. A kivitelezőknek több alkalommal kellett a rendkívüli mennyiségű csapadékkal, illetve a Tisza hosszan tartó áradása okozta akadályokkal megküzdeniük. Ezek a jelenségek a vizsgálatok szerint is meghaladják a 100 éves gyakoriságot, a kivitelezőt ezért nem terheli felelősség a csúszás miatt.

Bár az autópálya utolsó szakasza már az idén elkészül, forgalombiztonsági, üzemeltetési és forgalomszervezési okok miatt csak a második szakasszal egy időben kerül forgalomba helyezésre. A két szakaszt – így az M43 autópálya teljes Szeged-Makó közötti vonalát – 2011 első felében adják át a forgalomnak.

Fontos tudnivaló, hogy az M43 autópálya első három kilométerét (az M5-ös autópálya és az 5. sz. főút között) a 3,5 tonna feletti teherjárművek csak díjfizetés ellenében használhatják, míg a 47. sz. főúthoz kapcsolódó 8 kilométeres pályarész minden járműkategória részére díjmentes.

Forrás: NIF