A motorgyártás területén elkezdett kooperáció bővítését határozta el a német és a francia autóipar két meghatározó vállalata, a BMW és a PSA.


A cél “alkatrészek közös kifejlesztése és gyártása elektromos hajtású járművek számára” – idézte kedden a Süddeutsche Zeitung a müncheni konszern főnökét. Norbert Reithofer szerint az együttműködés fontos hozzájárulást jelent a villamos hajtású autók “versenyképes költségszerkezetének” kialakításához.

Az autóiparban zajló változások minden nagy gyárat alkalmazkodásra kényszerítenek. Így a BMW-nek is milliárdokat kell beruháznia új motorok és gyártási berendezések kifejlesztésébe. Viszont a gyártók összefogása a legjobb módszer az új technológiák kifejlesztésével járó költségek megosztására: ezért is kooperál a BMW már évek óta a PSA-val négyhengeres benzinmotorok gyártásában.

A német konszern 2013-ban akarja piacra dobni Megacity Vehicle fantázianevű, elektromos hajtású modelljét. Ennek karosszériája kizárólag szénszállal erősített műanyagból fog készülni, így a 250 kilónyi akkumulátor ellenére sem lesz nehezebb, mint egy átlagos kisautó.

Úgy tudni, az autó tervezett hatótávolsága 160 kilométer, amelynek 20 százalékához szükséges energiát a fékezéskor veszendőbe menő mozgási energia átalakításával és visszatermelésével állítják elő. Motorja nagyjából 170 lóerős lehet, amivel tíz másodpercnél rövidebb idő alatt gyorsulhat százra, korlátozott végsebessége 150 km/óra lehet.

A Citroën és Peugeot márkákat gyártó francia konszernnel kezdett együttműködésnek is jelentős szerepe van abban, hogy a németek hajlandók feláldozni egy évtizedes dogmájukat: a müncheni gyárban a jövőben nemcsak hátsó-, hanem elsőkerék-hajtású modellek is készülnek majd.

Forrás: MTI