Október legelején a Párizsi Autószalonon, egy vitrinszerű kiállítóhelyen pózolt a látszólag kissé megújult Nissan GT-R. Akkor a Nissan nem árulta el, hogy pontosan mi is változott az autón, most viszont Japánban bemutatták a felújított modellt.


Ami azonnal látszik, az a LED-es nappali menetfény megjelenése az első lökhárítóban, de egy ilyen autónál ez az, ami nem számít, az már sokkal inkább, hogy a részletek csiszolgatásával 0,27-ről 0,26-ra javult az autó aerodinamikai alaktényezője. Mindezt úgy, hogy jelentősen nőtt a leszorítóerő. Az első lökhárítók átalakításával csökkentették az első tengelyre ható felhajtóerőt, miközben a fékekhez és a hűtőkhöz több levegő jut, hátul más a diffúzor.

Minderre szükség is van, miután a 3,8 literes, V6-os turbómotor jelentősen erősebb. Változtattak a turbónyomáson, a szelepvezérlésen, csökkentették az áramlási ellenállást a szívó- és kipufogócsövekben. Mindezek hatására a korábban 480 lóerős motor immár 530 lovas teljesítménnyel bír. A maximális nyomaték 612 Nm 3200 és 6000-es fordulatszám között folyamatosan (korábban 588 Nm). Ha ez nem lenne elég, a Nissan közlése szerint a 2011-es GT-R szabvány szerinti fogyasztása mindössze 8,5 liter száz kilométerre vetítve.


Ezen túlmenően az új modellek a korábbitól eltérő hangolású futóművel kerülnek piacra, változtak a rugók, lengéscsillapítók és a stabilizátorok is. A Nissan mérnökei módosítottak a kormányzáson, illetve a rajtautomatikán is.

Az autó többféle kivitelben elérhető, így a normál GT-R mellett rendelhető úgynevezett “Pure edition”, “Black edition”, “Premium edition”, de továbbra is lesz a kikönnyített SpecV, illetve a kifejezetten versenypályás felhasználásra kitalált Club Track modell. Igazi újdonság az úgynevezett EGOIST változat, amelyet az ügyfél egyedi kívánságainak megfelelően alakítanak ki.  

A megújult Nissan GT-R forgalmazása Japánban már novemberben megkezdődik, Európába jövő év februárjában jut el.