2010. január 1. és szeptember 30. között összesen 12 263 személyi sérüléses közúti baleset történt Magyarországon, vagyis 8,57%-kal kevesebb, mint az előző év hasonló időszakában, akkor 13 412 volt. A rendőrség előzetes statisztikai adatai alapján a halálos balesetek száma 13,62%-kal, a súlyos balesetek száma 10,50%-kal, a könnyű sérüléseseké pedig 7,31%-kal csökkent.

Örömteli hír, hogy idén szeptember 30-ig 10,46 százalékkal kevesebben vesztették életüket a hazai közutakon, mint 2009 első kilenc havában. A 612 főről 548 főre való csökkenés 64 emberi élet megmentését jelenti.

A biciklis veszélyesebb a kamionosnál 1

Az ittasan okozott személyi sérüléses közúti balesetek száma ugyancsak kedvezően alakult, hiszen a 2009. szeptemberi 1758 balesettel szemben idén szeptemberben 1382 ittas balesetet regisztráltak. A csökkenés mértéke az adatok alapján 21,39%. Az ittasan okozott balesetek aránya az összes személy sérüléses közúti baleseten belül kismértékben változott, 11,99%-ról 11,27%-ra csökkent.

A balesetek okai között említésre méltó változás nem történt. Továbbra is első számú baleseti ok a gyorshajtás (az összes baleset 26%-a), melyet az elsőbbségi jog meg nem adása (24%) s a kanyarodási szabályok meg nem tartása (16%) követ.

Leggyakrabban a személygépkocsi-vezetők okoztak balesetet, a 7421 baleset 61%-os aránynak felel meg. A tehergépkocsi-vezetők a balesetek 9%-át, az autóbusz-vezetők pedig az 1%-át okozták. A motorkerékpárosok az összes baleset 4%-ának, a segédmotor-kerékpárosok pedig a balesetek 5%-ának az okozásáért felelősek.

Továbbra is riasztó, hogy a kerékpárosok több közúti balesetet okoztak (az összes baleset 12%-át), mint a tehergépkocsi-vezetők és az autóbusz-vezetők összesen, pedig a kétkerekűek közúti forgalmon belüli aránya ennél jóval kisebb arányt indokolna.

A biciklis veszélyesebb a kamionosnál 2

Forrás: ORFK-OBB