Sydneyben tegnap leleplezték az új Ford Rangert. Követve az amerikai vállalat stratégiáját, ez a kocsi is globális modell lesz, a világ nagy részén szinte azonos formában kerül a kereskedésekbe. Bár az Egyesült Államokban és Kanadában a típust nem forgalmazzák, az autó modern eleje nagyon amerikainak hat. A vadonatúj Ford Ranger feszesebb, izmosabb formát kapott, amely erőt és keménységet sejtet.


A formát a Forma-1-es csapatok által is alkalmazott, szimulátoros technológiával tökéletesítették. Így a lökhárító felső részén lévő kemény vonal kettéosztja a széláramot és csökkenti a légellenállást. De emiatt kerültek vízszintesebb helyzetbe a hátsó lámpatestek és szereltek a platóajtóra kis légterelőt.

Bár az alapvető forma nem változott, ez egy teljesen új autó, modernebb padlólemezzel, új első és hátsó felfüggesztéssel és kormányzással.

A Ford is tisztában van vele, hogy ezt a típust nemcsak erdészetek vagy más vállalatok vásárolják, de aktív életvitelt folytatók is, akik nem akarnak lemondani a személyautós jellemzőkről. Ezért számos innovatív megoldás kap helyet a Rangerben.


Így például elérhető hozzá tolatókamera rendszer, hangvezérlés, utánfutó szabályozás és az adaptív terhelésszabályozás. Összesen négy különböző karosszéria, 4×2 és 4×4-es hajtásláncok, kétféle hasmagasság és négyféle felszereltség áll majd a különböző piacok vásárlóinak rendelkezésére.

Az utasteret annak tudatában tervezték, hogy ez az autó munkaeszköz lehet, a belső tér anyagainak olyan mértékű használatot kell kibírniuk, amilyen egy személyautóban szóba sem jön. Az üléskárpitoknak például el kell viselniük, ha rendszeresen szerszámokat helyeznek rájuk, az ajtók belső burkolatait a csizmák és bakancsok könnyen megkarcolhatják. Ugyanakkor a pickupok vásárlói egyre inkább elvárják a stílusos és kényelmes belső teret is.

A duplakabinos pickupnak mind a négy ajtajában van zseb, amelyben könnyedén elhelyezhetők palackok, sőt bizonyos modelleken a klimatizált kardánboxban az italok hűthetők is. A kesztyűtartó elég nagy ahhoz, hogy elférjen benne egy laptop.


Hajtásáról három új motor gondoskodhat, ezek közül kettő dízelmotor. A gépekhez új, hatfokozatú manuális és automatikus váltók csatlakozhatnak. A kisebb dízel 2,2 literes 150 lóerővel és 375 Nm nyomatékkal, a nagyobb 3,2-es, teljesítménye 200 LE, nyomatéka 470 Nm.  Bizonyos piacokon a Ford egy új, 2,5 literes, benzines motort is kínál majd.

A Ranger legfontosabb elektromos komponensei és a légbeömlők a motortér magasabb régióiba kerültek, hogy a modell gázlómélysége minél magasabb legyen. Terepen azonban nemcsak ez, de a műszerfalról egyetlen gombnyomással aktiválható négykerék-hajtás is komoly segítség. Amennyiben még több nyomatékra vagy lejtmenetben erősebb motorfékre van szükség, a felező áttétel is kapcsolható.

Elérhető lesz a kocsihoz elektronikus stabilitásvezérlő is, amely magában foglalja a négy kerékre ható tapadásvezérlést, a perdületi szabályozást és a borulás esélyét csökkentő vezérlést is.

Az új Ranger gyártása nagyjából egy év múlva kezdődik és világszerte három üzemben folyik majd,
Thaiföldön, Argentínában és Dél-Afrikában. Európába a korábbi thaiföldi gyártás helyett Afrikából érkeznek az autók, így hónapokkal rövidül az eddigi szállítási idő. Nálunk 2012 elején mutatkozik be az autó.