A BMW újabb részleteket árult el az Egyes sorozatból készülő M kivitelről. A gyár sportmodelljeire szakosodott honlapján a BMW M GmbH fejlesztési vezetője, Albert Biermann avat be a részletekbe.


A szakember elárulta, ami már sejthető volt, az Egyes Coupéba 3,0 literes, biturbó motor kerül 340 lóerős teljesítménnyel. Minden bizonnyal megegyezik azzal, ami tavaly év végén került a Z4-be. Ez az autó abszolút a vezetésről szól, így kormányról kapcsolható váltóval nem, csakis hatfokozatú manuálissal készül.

Nemcsak a motor különleges, de a többi műszaki megoldás sem hétköznapi. A futómű, a fékrendszer és a hátsó differenciálmű nagyrészt megegyezik az M3-asban használttal. Ami nemcsak azt jelenti, hogy kiemelkedő vezetési élmény vár a pilótára, de a tartóssága is jó, hiszen 420 lóerőhöz és nehezebb karosszériához méretezték. Biermann elmondása szerint a BMW 1-es M Coupe nagyjából 1500 kilogrammot nyom majd.

Mindezek együttese igazi ragadozóvá teszi a járgányt. Biermann elmondása szerint a tömege és teljesítménye alapján a korábbi (még hathengeres motorral szerelt) M3-ashoz mérik, aminél viszont tíz másodperccel gyorsabb a Nordschleifén.

Decemberben további részleteket tudhatunk meg az autóról, amelyet a Detroiti Autószalonon lepleznek le ez után. Az első vevők 2011 nyarán juthatnak hozzá a különlegességhez, amellyel egyértelműen az idén huszonöt éves első BMW M3-as utódját alkotta meg a gyár. Kis kompakt autó kiemelkedő teljesítménnyel.

Így szól a legkeményebb Egyes