Ahogy arról korábban már beszámoltunk, az Amerikai Shelby Supercars elkészítette szupersportkocsijuk, az Aero második generációját. Ahogy elődje, úgy az Aero TT is arra született, hogy a leggyorsabb legyen. Újabb részleteket tudni a kocsiról.

Igazi high-tech

Igazi high-tech


Sokáig a Bugatti Veyron volt a világ leggyorsabb utcai autója, mígnem 2007-ben megérkezett az SSC Ultimate Aero, amely 407-ről 410 km/órára javította a rekordot. Idén nyáron a Bugatti bemutatta a Veyron Super Supersportot, amely 431 km/órával száguldott a tesztpályán. Az más kérdés, hogy az eladott autók 415 km/óránál többel nem mehetnek.

Az amerikaiak így lemondhattak a címről, de talán nem sokáig. Elkészült ugyanis az Aero TT, amelyről a Top Gear magazin közölt képeket és némi információt. Az új modell könnyen szokható formát kapott, ugyanakkor különleges részletmegoldások teszik egyedivé. A kocsi hátsó részén lévő spoilerek nem díszek, javítják a levegő áramlását, ezzel stabilabbá teszik a kocsit nagy sebességnél.

440 km/óra feletti tempó a cél

440 km/óra feletti tempó a cél


Ez pedig igazán elsőrangú érv ebben az esetben. Az eddigi információk szerint ugyanis a kocsi végsebessége meghaladja majd a 440 km/órát. A puskagolyónak beillő járgányba 6,8 literes, dupla turbós, V8-as motor kerül, brutális 1350 lóerős teljesítménnyel. Ám nemcsak ez a 150 lóerős fölény teheti gyorsabbá a Veyronnál, hanem az a tény is, hogy több száz kilóval könnyebb annál.

A Jason Castriota által tervezett Aero TT ugyanis mindössze 1179 kilogramm, vagyis a teljesítmény tömeghez mért aránya majd duplája a Veyronénak. Ehhez nemcsak a váz és karosszéria készül karbonból, de a keréktárcsák is. Darabonként alig hatkilósak a világ első egy darabból álló karbonszálas felnijei, amelyek mögött természetesen karbon féktárcsák bújnak meg.

Mindezt persze nem mérik olcsón, az SSC új modelljének ára 970 ezer dollár, vagyis 190 millió forint. Persze minden relatív, ha azt nézzük, hogy egy Veyron SS duplaennyibe kerül, akkor már más a helyzet.

A fenti adatok azt sugallják, nem az a kérdés, hogy az Aero valóban képes-e az ígért sebességet hozni és a rekordot megdönteni, hanem, hogy mikor.