Dologi kár esetén maximum félmilliárd forintot térít a kötelező biztosítás. Kép: FN.hu

Dologi kár esetén maximum félmilliárd forintot térít a kötelező biztosítás. Kép: FN.hu


A vörösiszap-katasztrófát okozó cég felelősségbiztosítása lazább, mint az autónk kötelezője – mutat rá egy független biztosítási alkusz elemzése.

A személygépkocsi “veszélyes üzem”, ezért arra kötelező felelősségbiztosítást kell kötni, amely dologi károkra 500 milliót, személyi sérülések után pedig 1,6 milliárd forintot is kifizet, ha balesetet okozunk.

Ezzel szemben a vörös iszapos katasztrófát előidéző cégnek csak néhány milliós kötelezőbiztosítása volt, amely nem elegendő a teljes kártalanításhoz – olvasható a CLB Biztosítási Alkusz Kft. közleményében.

A fenti tényre rákérdezve egy friss internetes gyorselemzésben a résztvevők 100%-a igazságtalannak tartja a rendszert. De az is tény, hogy az emberek 99 százaléka nem is tudta, hogy ekkora összeget is kifizethet a biztosító az általuk okozott kárért.

Egy autó kötelezőjére sokszor nagyobb kártalanítást fizethet a biztosító, mint a katasztrófát okozó cég felelősségbiztosításának összege Kép: FN.hu

A vizsgálatban elsősorban arra voltak kíváncsiak, mennyire vannak tisztában a kötelezőbiztosítás fontosságával a férfiak és a nők. Az ezerfős mintán vett adatokból kiderül: a nők kevésbé tartják fontosnak, hogy autójuk biztosítási kérdéseivel foglalkozzanak, őket kevésbé érdekli, hogy mennyi lesz jövőre a kötelezőjük.

A kutatás szerint az átszerződési hajlandóság inkább a férfiakban nagyobb. 50 százalékuk szeretne váltani, míg a nőknek alig 40 százaléka. Leginkább a 30-49 évesek a legaktívabbak, ha biztosítócseréről van szó.

Számítások szerint a gépkocsik több mint negyven százalékának változik jövőre a kötelező biztosítási díja. Mivel jövőre már a motorteljesítmény számít a hengerűrtartalom helyett, a sportkocsik és más nagy teljesítményű járművel tulajdonosainak akár 100 százalékkal is többet kell majd fizetniük jövőre, míg a kisebb autóknál jól járhatnak a tulajdonosok. A 25 biztosító adatait vizsgáló CLB Biztosítási Alkusz Kft. becslése szerint idén legalább másfél millió autós fog biztosítót váltani.

Képek: Gáti András, Figyelőnet