Új szimulátort épített a Mercedes-Benz Sindelfingenben. Ne egy számítógépre, kormányra és pedálokra gondoljunk, a 160 millió eurós (43 milliárd forint) beruházás nyomán egy komplett komplexumot húztak fel. Ebben kapott helyet többek között egy szélcsatorna és az a csarnok, ahol a szimulátor is dolgozik.  


“Az új szimulátor lehetővé teszi számunkra, hogy reprodukáljunk olyan rendkívül dinamikus vezetési manővereket, mint a több sáv egyidejű váltása, de még intenzívebben, reálisabban vizsgálhatjuk a járművezető és jármű viselkedését a közúti forgalomban” – mondta Dr. Thomas Weber, a Mercedes-Benz igazgatótanácsának a kutatási és fejlesztési csoportvezetője.

A szakember azt is kifejtette, a létesítmény nem tudja és kívánja felváltani a valóságos próbautakat, de a szimulátor lehetővé teszi, hogy különféle alkatrészeket, rendszereket teszteljenek a jövőben a Mercedes-modellek valamennyi fejlesztési fázisában. “Ez lerövidíti a fejlesztésre fordítandó időt, jelentősen növeli termékeink fejlettségét, és ezért jelentős mértékben hozzájárul a márkánk jövőbeni versenyképességéhez” – mondta Weber.

Nemcsak autók tesztelésére jó a szimulátor, de a vezetőket is lehet benne vizsgálni, sőt képezni. Itt ugyanis az átlag autóvezetők is megközelíthetik a fizikai teljesítőképesség határát anélkül, hogy ők vagy a jármű veszélybe kerülnének.


A szimulátor hat mozgatható lábon áll, illetve egy 12 méteres sínpályán tud mozogni. A belsejében egy valódi autó van, ahonnan a vezető 360 fokos panorámaképet láthat a kiválasztott útszakaszról. Itt sokféle forgalmi jelenet előállítható, találkozhat gyalogosokkal, más járművekkel, miközben országúton vagy városban autózik.

Természetesen az egészet egy számítógép vezérli, amely másodpercenként 1000 műveletet végrehajtva éri el, hogy az autóban ülő vezető a kormányt elforgatva, gázt adva, fékezve stb. ugyanazt érezze, mintha valóban közlekedne az autóval. A fékezéskor vagy gyors kanyarokban érezhető karosszériadőléseket is szimulálják. Maximálisan 10 méter/másodperces oldalgyorsulást képest produkálni, ami már sportkocsikra jellemző kanyarodási képesség.

Nem ez egyetlen újítás a Mercedes autótesztjei terén, a veszélyesebb manőverekhez robotokat használnak, hogy reprodukálható legyen a folyamat. A fenti szimulátor sem egyedülálló, a Toyotának is van egy szinte ugyanilyen.