Nemrég a Bentley bejelentette, hogy megújul a Continental GT. A kiadott közlemény egyik legérdekesebb részlete volt, hogy 2011-ben a jelenlegi – továbbfejlesztett – V12-es motor mellé érkezik egy V8-as is.

A nagy testű kupét a múlt héten, a Párizsi Autószalonon leplezték le, ahol további részletek szivárogtak ki a motorról. Korábban azt mondták, hogy a motor brit mérnökök munkája és Crewe-ben készül majd. Uli Eichhorn, a Bentley technikai igazgatója viszont elárulta, hogy a 4,0 liter hengerűrtartalmú motort az Audival közösen fejlesztik. Azt már pletykákból tudni, hogy többek között Győrben, az Audi Hungariánál is dolgoznak a motoron. Ez kerül ugyanis majd a hamarosan érkező Audi S8-ba is.

Természetesen a motor turbófeltöltős, igazi érdekességét azonban nem is ez adja, hanem a turbók elhelyezése, azok ugyanis nem kétoldalt, hanem a hengersorok között bújnak meg. Nem teljesen újdonság ez, hiszen ilyen rendszer van a BMW 4,4-es V8-asában, amely többek között az X5 M modellben is van.

Az új motor nagyjából 480-520 lóerős lehet, de várhatóan csak azért, hogy alatta maradjon a V12-es motorok teljesítményének, ami a Continental GT és az A8 csúcsmodelljeibe kerül. Az új motorral a Continental GT nagyjából 4,9 másodperc alatt gyorsulhat százra, végsebessége pedig 305 km/óra lehet.