Egy 38 éves, csomagjaival az M7-es autópálya Budapest felé vezető oldalán stoppoló ukrán férfit gázoltak halálra Kőröshegy közelében reggel hat óra körül – számolt be Bíró Gábor, a Somogy Megyei Rendőr-főkapitányság sajtóreferense.

A szalagkorlát mögött biztonságosabb

A szalagkorlát mögött biztonságosabb


Valószínűleg ittas volt a stoppos, akit a külső forgalmi sávban ütött el személygépkocsijával egy zalaegerszegi férfi. A baleset előtt ugyanis valaki bejelentette a rendőrségen, hogy egy gyalogos ugrál az autópálya sávjai között. A járőr el is indult a helyszín felé, amikor újabb bejelentés érkezett, ezúttal már a gázolásról.

A helyszínelés fél tízig tartott a leállósávban, emiatt az érintett szakaszon 80 kilométer/órás forgalomkorlátozást vezettek be.

Jó tudni, hogy az Állami Autópálya Kezelő adatai szerint az autópályák leállósávjában tartózkodók átlagosan 20 percig maradnak életben. Egy korábbi statisztika szerint az autópályákon bekövetkezett halálos balesetek közül minden nyolcadik a megállásból, illetve az úttesten történő gyalogos közlekedés miatt történik.

A leállósávot nemcsak előzésre tilos használni, de pihenőhelyként sem ajánlatos igénybe venni. Ha mégis meg kell állni, akkor érdemes számítani arra, hogy bármikor az autóba rohanhat egy gyorsan haladó másik jármű, így jobb, ha az utasokat kiparancsolja a vezető a lerobbant gépkocsiból, és inkább a leállósávtól távolabb, a szalagkorlát mögött várják meg a műszaki mentést.

Nem szabad megfeledkezni a láthatósági mellény és a vészvillogó használatáról és az elakadásjelző háromszög kihelyezéséről. Utóbbit az autótól aránylag messze, legalább 150 méteres távolságba kell kihelyezni.